Café Ponyvaregény, Kopaszi-gát

2009.07.15. 17:29 - írta: avasarlo

Címkék: étterem

Többször jártam már a felújított Kopaszi-gáton, és nem kérdés, hogy az egyik legjobb "mesterséges" park itt van a városban. A félszigeten tiszta és kulturált környezetben lehet korzózni, miközben pár méterre két oldalról víz vesz körül: sima héderelés, tollaslabda, fagyizás, bambulás - alapvető programok egy munka utáni idebumlizásra vagy hétvégére a gyerekkel. A tábla szerint "fűre lépni szabad", és érdemes is, mert utoljára a ködös brit szigeten találkoztam közparkban ilyen ápolt gyeppel, és az sem mellékes, hogy nem kell kutyaszart, törött üvegeket és csöveseket kerülgetni.

A parkban jelenleg két vendéglátóipari objektum található: rögtön a kapuban egy kávézó-söröző, ahol hűsölni lehet, de azért érdemes beljebb hatolni; valahol a félsziget kétharmadánál van a Ponyvaregény. Nagy fórral indul a hely a környezet miatt, mivel egyik oldalon szinte közvetlenül vízparton van és majd minden oldalán nagy és számomra ismeretlen fajtájú fák adnak kellemes árnyékot. Első blikkre az épület előtti szabadtéri kemence nagy szám, ahol kenyérlángost és rétest sütnek - a húzás. hogy ezt az arcodba tolják, igen olcsó, ám rendkívül hatékony vendégcsalogatás. Zárójelben jegyzem meg: a kenyérlángost és a rétest is kipróbáltam, mind a kettő nagyon rendben is volt, ám legutóbb, amikor arra jártam, épp egy közepes nagyságú madár legelt zavartalanul a pultra kiterített termékeken és ezután nem biztos, hogy annyira kell majd az itteni foccaccia...


Tízpontos az olvasmányos étlap, és kifejezetten okos, hogy végre egy olyan hellyel van dolgunk, ahol az itteni környezetnek megfelelő ételválasztékot adják. Értem ezalatt, hogy nem feltétlenül birkapörköltet, rántott húst, vagy tyúkhúslevest kell enned, a választékban inkább erős a hidegkonyha, illetve a kirándulós hangulathoz jobban passzoló tételek (pl. padlizsán- és egyéb krémek, grillezett zöldségek, fullos szendvicsek).

Az étel minősége nem kiugró, de az eddigi rendeléseimmel különösebb bajom sem volt (a madár ugye számomra is új...) - összességében elmondható, hogy a környezettel és feelinggel harmonizáló helyet csinált a tulajdonos, ami több a vízparti büfénél, és épp csak egy hajszállal akar többnek látszani, mint ami valójában. Máshol csak egy átlagos kiülős hely lenne a Ponyvaregény, de Kopaszi-gát kontextusa sokat dob rajta, és kifejezetten kellemes étteremmé teszi.

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://avasarlo.blog.hu/api/trackback/id/tr231247851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2009.07.15. 19:52:44

hat nekem total ellenkezo elmenyem volt kb egy honapja.

odamentunk kb delben ugy 6-8-an ebedelni.
az elso felora alatt megkaptuk az italokat, es leadtuk a rendelest. ezutan bo egy ora! mulva kihoztak az eloeteleket. aztan egy felora mulva a levest. utanna mar egesz temposan ment, attol eltekintve hogy a pincert nem tudta megallapitani, hogy ami a kezeben van a gorog salata vagy cezar salata, valamint hogy volt aki megette az etelet(ehes volt mar ugy ketto korul, milyen meglepo) mire kihoztak a savanyusagot. az, hogy a kaja mijen, mar nem nagyon tudott erdekelni.

en elhiszem, hogy az etteremben eves legyen egy szertartas, de egy ebed akkor se tartson mar harom oraig. a hideg eloetelek lenyege pl, hogy 10 percen belul kihozhato, es van min nyammogni amig a foetel keszul.

vajk

336 2009.07.15. 20:04:57

Bár örvendetes hír, hogy van a városnak élhető pontja, de nem értem, hogy jön ide a "sima héderelés"? A magyar szlengben a "héderezés" azt jelentette, hogy az ember fia olcsóért biztosít szobát a kurvanéniknek. Eredete a héber "cheder" (szoba) szóból ered. Később használták alkalmi - ideiglenes - szállás szinonimájaként is. pl:
-Hol héderezel mostanság?
-Visszamentem anyámhoz, amíg nem faszolok egy új kecót...

Tehát "héderelni", fagyizni és tollaslabdázni egy helyen bajosan lehet.

Bocs, ha kicsit off.

cicavirag 2009.07.15. 20:19:21

kedves 336, lyukra futottál: a hédereLés ma már bőven mást jelent, mint az általad írt hédereZés :)

a héderel= semmit tesz, lóg, lazul. www.hogymondom.hu/showslang.php?slang=h%C3%A9derel

Dulifuliokoska 2009.07.15. 20:34:01

Közel van, megnézem majd, milyen.

Lehet, hogy héderelni is fogok ott:)

barracud4 · http://halnap.blog.hu/ 2009.07.15. 20:42:54

a hely nekem is nagyon tetszik, jó a kopaszi gát, jó az étterem, DE iszonyatosan lassú a kiszolgálás. És a pincérek tényleg nem értenek a vendéglátáshoz. A múlt héten négyen rendeltünk velős piritost. 1 óra múlva kihozták a velőt, majd rá fél órára érkezett meg a piritos a harmadik figyelmeztetésre, hogy a velőt azért kenyér nélkül elég nehéz elfogyasztani. Persze addigra totál kihül a velőscsont és élvezhetetlen lett az étel. Egyébként a kaja kinálatuk jó lenne, ha össze tudnák hangolni a konyha és a pincérek sebességével. Az italokat is nagyon lassan és szakaszosan kaptuk meg, és mire kihozták már nem is emlékeztek rá, hogy ki kérte az az üdítőt és ki a sört. :(

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.15. 20:52:12

Amikor én jártam arra utoljára (jozsefbiro.blog.hu/2009/07/02/seta_a_kopaszi_gaton), az egy hétvégi napon volt és tömve volt a fent nevezett egység. Nem rossz hely, én nagyon szerettem az "eredetijét" a Bercsényi utcában. Viszont szerintem a gát elbírna több vendéglátóhelyet.

Vowel 2009.07.15. 21:05:43

engem gyorsan kiszolgáltak, csak épp nem azt kaptam, amit vártam. Vmi kávét kértem, le volt írva, hogy mi van benne, és a kávén kívül semmi sem stimmelt...:)
nekem ez csalódás volt.
A rétes sztem finom, ám drága, én 3 gyerekkel nyomom, ha mindenki kap egyet, már egy vagyonba kerül...:)
tudom tudom, így jártam...:)

Gico 2009.07.15. 21:07:23

Én csak egy 0-ás sörre és limonádéra tértem be másodmagammal, de nem voltak rossz tapasztalataim. igaz egy limonádé összeütése nálam nem 15 perc, de frissítő volt és finom.
Szüleim ettek is ott, elégedettek voltak, igaz bent ültek és úgy egy kicsit sötét volt (este fele)

erdomester2 2009.07.15. 21:30:40

Én a kávézó nyitásának napján lehettem ott és fagyizni akartam. Akkora méretű fagyikat kaptunk mint egy gombostű. És tök rideg az egész placc. Ettől eltekintve a gát budapest gyöngyszeme, igazi randizós hely. Baromi kevesen vannak/tudnak róla és ezért kellemesen csendes. És hogy miért ilyen szép? Mert MAGÁN finanszírozású.

bakaohki (törölt) 2009.07.15. 21:31:06

Szép hely, normális pincér (bár tekergettük a fejünket míg kijött), nőm kávét fogyasztott, az teljesen rendben volt, én palacsintát, ami inkább közepes-gyengécskére sikeredett (kicsit tudathasadásos volt a plöttyedt naranccsal és összesett tejszínhabbal), ennyi.

H.P.L. 2009.07.15. 21:43:51

Bakaohki !
palacsintát Balatonszemesen kell enni a vasútállomással szembeni üzletsoron. Nagyon finom, Marci fiammal minden nap benyomunk ott vagy 10-et mikor lent vagyunk...

fogyókúra 2009.07.15. 21:44:30

Mi május egyik napos hétvégéjén voltunk ott. Az ételek nem hagytak maradandó emléket (kivéve, hogy a grill tarjám tocsogott a zsírtól-olajtól), a pincérek viszont bosszantóan lassúak és szétszórtak voltak. :-(
Akkor azt gondoltuk, biztosan a szezonkezdet miatt van, de ezek szerint a helyzet így maradt...Kár érte, szuper hely lehetne abban a környezetben...:-(

huszon3as 2009.07.15. 22:52:37

A _hely_, az egész Kopaszi gát szuper! Én mondjuk nem enni megyek egy parkba, de hát kinek a pap... Lehet labdázni, napozni, sétálni. Este még nem voltam :-). S mindez valóban úgy, hogy, nagyon szép, rendezett a környék. A margit-szigetet simán veri!

Ja, a nagy parkoló ingyenes! Szóval _nincs_ a Magyarországon jól megszokott lehúzás.

rövid 2009.07.15. 23:04:18

Kenyérlángos kemencénél SOHA nem adnak számlát. APEHet rájuk ereszteni azonnal. Köcsög banda.

Juditta 2009.07.16. 00:06:12

Eddig 3x voltam ezen a helyen, és egyszer sem volt jó tapasztalatom :( Az étlap nagyon csalogató, de ennyi, egy lufi az egész. Az első alkalommal 10 perc ücsörgés után tudtuk meg, hogy pont csak aznap, véletlenül nem üzemel a konyha. Ezért ültünk ott 10 percig, ebédidőben, 3 vendég mellett.. Najó, ez még belefért volna. Másodszor már kajához jutottunk, igaz, aznap pont menü nem volt. Végül hamutartónyi csészéből ettünk főleg répából álló bablevest (terveztem is egy postot répaleves hamutartóban címmel..). Harmadszor nagyobb társasággal (munkahelyi party, magamtól nem mentem volna) jártam ott, ekkor egyszerűen elfelejtették a rendelés egy részét, és rohadt lassan hozták ki azt is, amit megkaptunk, pedig csak hidegeket (padlizsánkrém, zsíros májas) kértünk. A pincér is elég flegma. Egyáltalán nem ajánlom ezt a helyet senkinek, látszik, hogy a tulajdonosokat csak a körítés érdekelte, de a jóféle vendéglátás, a tartalom nem. Ennél többet érdemlünk :) Ők meg kapjanak észbe.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.07.16. 01:28:01

Nekünk jó tapasztalataink voltak ott, igaz, még csak egyszer ültünk le kajálni. Elég nagy volt a tumultus (hétvége, jóidő), ennek ellenére megfelelően tempós a kiszolgálás (kb. 10-15 perc) és elégedettek lehettünk a kajával is (saláta, palacsinta, jegeskávé ilyesmi). A környezet meg ötcsillagos. Részemről ajánlott hely.

attila88787 2009.07.16. 05:37:51

nekem a kopaszi gátról más jut az eszembe, az egyik klinsem! :) gyerekek, az olyan kopasz, hogy ha sikosítóval bekenem a fejét, tükörként használhatom!

egyébként ez az étterem valóban jó, voltam már ott jópárszor.

critical ass 2009.07.16. 08:32:09

3+4-szer voltam már ott. Tapasztalataim:
1. A pincérek baromi lassúak
2. Az étel is nagyon lassan készül el, rendszeresen azt hittük, hogy elfelejtették leadni a megrendelésünket
3. Elég drága a hely
4. Az ételek mérete változó: Cézár-sali pl. az árához képest nekem kicsi volt, de vannak tisztességes mératű adagok is. Az említette rétes is drága a méretéhez képest...

Ezután megkérdezhetitek, hogy akkor miért voltam ott már ennyiszer...
1. Mert ez az egyetlen tisztességes kajálda a Kopaszi-gáton
2. Mert általában sok kisbabás anyukával ülünk be és nagyon szívesen látnak minket babákkal, babakocsikkal, soha nem néztek még ki, vagy küldtek el, mint egyéb vendéglátóhelyekről...

Ha lenne egy másik, kicsit nagyobb és kicsit olcsóbb hely a gáton, valószínűleg oda járnék...

ZON 2009.07.16. 08:32:42

@magyarférfiprosti: ha nagyon bekened, dildóként is.

Escobar888 2009.07.16. 09:05:29

A Gát nagyon jó. Viszont érthetetlen számomra, hogy a többi bódéban miért nincs semmi?
Szerintem sokan látnának benne fantáziát.

pingvinmadár 2009.07.16. 09:35:36

Én is nagyon szeretem a gátat, és az étterem is szimpatikus, bár nem kajáltam még ott. Viszont az nem igazán tetszik, hogy csak 9-ig van konyhájuk. Nyáron ilyen melegben kb. este 8-tól lesz annyira kellemes az idő, hogy az embernek megjöjjön az étvágya. Igaz a park is bezár 10-kor, azt is ki lehetne tolni nyáron 11-re szerintem.

aszakács · http://www.kaldeneker.hu/ 2009.07.16. 09:40:41

Főzéshez és vendéglátáshoz értő szakember vagyok. Magam is jártam többször a gáton, a hely lenyűgöző, igényesen kialakított barátságos hely. Ami nem tetszik, hogy a modern skandináv stílusban kialakított épületek magy része üresen áll. Ebbők a szigetből egy nyüzsgő vidám, programokkal teli hely is lehetne.
Az egytelen müködő éttrembe vegyes érzelmekkel mentem be este 10 körül angol barátaimmal. Bent két asztal volt tele. Mi a kandalló mellé ültünk, vagy mondhatnám ültettek. Tíz tagú személyzet ellenére, elég későn kérdezték meg tőlünk, hogy miért is jöttünk be ide. A mellettünk lévő asztalnál szorgosan, csörömpölve törölgetett egy pincér. Nem is értem miért kell ezt a vendégtérben csinálni.
A kaja: az újság mintájára elkészíett étlepon minden nagyon csábítóan hangzott. Igaz nehezen lehetett kivenni a kánált választékot.
Csike került rendelésre, rizzsel, párolt káposztával, e helyett kaptunk sertést rizszel. reklamálásra még hoztak még káposztát. A sertés maradt.
Töltött csirkemell párolt tavaszi zöldségekkel: a csirke anyon volt szárítva, jellegtelen volt. a Tavaszi zöldségek, épp nem tavasziasak voltak. Padlizsán, Tv-paprika, hagyma, bő étolajban megfonnyasztva, egy maréknyi oregánóval és borssal megszórva, úszott az olajban. Nem volt jó!
Az egyik asztalon házi, mindeféle finomsággal megpakol laposkenyér volt. Ettünk volna belőle, de nem kínáltak. Annak ellenére, hogy nemsokára zártak, és ez a fajta kenyér már másnap eladhatatlan.
Igaz sok volt a személyzet, minden vendégre jutott épp két fő, annak ellenére nem tervezem, hogy ide, ebbe az étterembe újra visszajövünk. Nagy előnye a helynek, hogy nincs konkurenciája, hogy el tudja kerülni a jóízlésű ember.

Véleményem szerint többre is képes lenne ez a hely.

MaCS_70 2009.07.16. 10:08:19

Halihó!

A hely szép (a Ponyvaregény szerintem inkább vendéglő, mint étterem), az étlap szerintem elég kusza. Biztosan nagyon jópofák kartak lenni a sok töltelékszöveggel, de ettől számomra áttekinthetetlen let az egész. (A Cézár-salátát ugye nem Caesarnak kell írni?)
A pincér kedves és segítőkész volt -- a konyha kegyetlenül lassú. Ami azonban a legnagyobb csalódást okozta, az a töki pompos. Az általam ismert vásári tökipompos-árusok és a vigánpetendi langallós egyaránt harakirit követnének el, ha ilyen lángost gyártanának.

Üdv: MaCS

Deuce Bigalow 2009.07.16. 10:18:00

azt tudja valaki, hogy miért állnak ilyen régóta üresen az épületek?
tudom, hogy volt valami panamázás a xarházi leisztinger által, meg ugye a helyi gyula bácsi keze (zsebe) is mélyen benne van a dologban, de vajon ez ijeszti el a többi potenciális bérlőt?

Juice69 2009.07.16. 12:03:33

Sziasztok,
maga a gát tényleg jó. A Ponyvaregény meg... háát, én elég gyakran sétálok a gáton, és rendszeresen beülünk... mert nincs más hely. A kiszolgálás lassú, a limonádéra is 15 percet kellett várni. Általában mézes melange-ot iszom, és külön szólok, hogy a mézet ne tegyék bele, majd én... hát ezt nem sikerült idáig (10-15 alkalom csak az idén) betartaniuk.
A pincérek bár kedvesek, iszonyat lassúak. Múlt vasárnap este elég hűvös szél fújt, 2x kértem plédet, egyszer sem hoztak...

Más: én is láttam fantáziát az üresen álló épületekben, felhívtam az Öböl kft... Inkább nem írom le milyen stílusban hajtottak el, azzal, hogy ne akarjak érdeklődni, és jobb, ha ezt az ötletem örökre elfelejtem, amíg szépen mondják... Úgyhogy panamáról, mutyizásról ennyit.

ponyvaregeny 2009.07.16. 12:53:12

@halaloszto: nagyjából egyetértek mindennel, amit véleményként elmondtál. Azonban nekem mint a műintézmény egyik tulajdonosának fontos, hogy tudjak is azokról a bakikról, súlyosabb esetben marhaságokról, amit alkalmazottaink elkövetnek...

Kérlek ha netán máskor is járssz nálunk, kersd meg az üzletvezetőt, és így együtt talán olyan lesz a hely ahogy mindketten zseretnénk.

ponyvaregeny 2009.07.16. 12:55:13

@barracud4: neked is elnézéssal tartzunk, és köszönjük a dícsérő szavakat is. A kérésünk, ha lehet egyáltalán, hogy ezeket a véleményeket a helyszínen is mondjátok el nekünk, hogy ez ne fordulhasson elő a jövöben.

ponyvaregeny 2009.07.16. 12:58:10

@erdomester2: A baj, az, hogy amiről te írsz a nem a Ponyvaregény. Nekünk soha nem volt fagyink, mert éltünk attól, hogy a gombócozással még lassabb lenne a kiszolgálás. A nálunk kapható mélyhűtött izét a gyárban csomagolják,és igazából jégkrém.

ponyvaregeny 2009.07.16. 13:00:16

@critical ass: a hely rezsi költségei miatt a gáton nem lesz olcsóbb, csak drágább hely, ez mejdnem biztos. Köszönjük az észrevételeket a lassú pincérek miatt, az ételekkel kapcsolatos észrevételedet továbbitóm a szakácsnak.

ponyvaregeny 2009.07.16. 13:04:59

@kempi: Néhány észrevétel: A park bezár 10-kor, azonban a Ponyvaregény konyhája H-CSig 10-ig van nyitva, és a vendégeink általában 11kor távaoznak. P,SZ-on a konyha és az étterem is nyitva van 12ig. Vasárnap ismét 10ig van konyha. Ha a Parkba nem tudnátok bejutni később, az szorú, mert elvileg addig kéne a kaput nyitva tartani, amíg mi nyitva vagyunk, mint egyetlen bérlő. Az őrnek csak azt kell mondani, hogy a Ponyvaregénybe igyekeztek. Ha nem szolgánának ki ételt a fenti időpontig kérjetek panaszkönyvet, és dobjátok rá az asztalt a pincérre egész nyugattan.

ponyvaregeny 2009.07.16. 13:07:43

@rövid: egy sör mellett át kéne beszélni ezt a dolgot... a Ponyvaregényben vogyok jövő héten végig, keresd a tulajt!

pingvinmadár 2009.07.16. 13:10:26

@ponyvaregeny: pont tegnap kérdeztem meg az egyik pincért, hogy jövőhét csütörtök estére szeretnék asztalt foglalni, de ő mondta, hogy csak 9-ig van konyha. át is tettük máshova emiatt a vacsorát, pedig ezek szerint nem kellett volna.

ponyvaregeny 2009.07.16. 13:14:54

@aszakács: örültem a megjegyzéseidnek A pincérek katasztrófális működése - a vendég rendelésének elrontása - megbocsáthatatlan bűn, nem beszélve a kínálás elmulasztásáról. Azonban néhány kérdés felmerült a bejegyzésed olvasásakor bennem. Ha sz intézménybe 10-kor ültetek be, akkor a gond az, hogy az akkor zár. Ez sok mindenre nem mentség, de valószínűlek a műszak utáni törölgetést nehezményezhetted a háttérben.

Tavaszi grillzöldségünk, a történeti hűség kedvéért sosem volt. A pontos neve pazsalikomos grilzöldség (tavaszi nélkül). Ezen kívül étolajat esküszöm nem rakunk rá, vagy letöröm a szakács kezet, egyébként már el is küldtem neki a megjegyzéseidet. Remélem látunk még mint hozzáértőt, esetleg ha ott vagyok várom az építő tanácsaidat is. "keresd a tulajt"

ponyvaregeny 2009.07.16. 13:17:36

@kempi: légyszi mond meg hogy nézett ki az a pincér és gondolkozom mi legyen vele.

pingvinmadár 2009.07.16. 13:24:47

Nem akarnék én senkinek se rosszat:)
Amúgy tervezem, hogy valamikor máskor ott kajálunk, mert szeretem a gátat, sokat járok oda.

avasarlo · http://avasarlo.blog.hu 2009.07.16. 14:16:03

@ponyvaregeny: elég sokan gondolják úgy, hogy lassú és nem túl jó a szerviz. ezt innen kellett megtudnod? eddig nem kaptál semmilyen visszajelzést vagy nem látod, hogy mi/hogyan történik nálatok?

nem beszólás, de fura.

aszakács · http://www.kaldeneker.hu/ 2009.07.16. 14:49:50

@ponyvaregeny: Örülök, hogy valaki illetékes olvassa ezeket a nem túl dicsérő beírásokat. Remélem ezek csak építő jellegűek, mert hát valahol, és sajnálom hogy ezen a fórumon kellett a bajokat megemlíteni.
Lehet hogy tíz előtt voltunk ott és nem pont tízkor, de régen voltunk ott. A zöldségeköretek nevére sem emlékeztem pontosan. De azért a mai világban a marék szárított helyett lehetne használni pár levél aromadús frisset is, vagy ha más nincs az egészen egyszerű petrezselymet, vagy kaprot.
Nem akarok itt okoskodni, csak ebből a jó ki adottságú helyből, egy jobb csapattal megelégedett vendégek arcát gondolom a tulajdonos is szívesen lát, és véleményeit jobb szívvel olvassa.

Bízva a pozitív változásokban! Ha legközelebb ott járunk, felkeresem.

ponyvaregeny 2009.07.16. 15:35:27

@avasarlo: A kérdés jogos. Bajban is vagyok, mit válaszoljak, hogy ne tekintsetek tök hülyének. Nem innen tudom, de ha ott vagyok, valahogy mindig mást látok. A felsorolt összes probléma két gondolatban összefoglalható: 1 nem lát a pincér a pályán és ettől lassú, 2 az ételek minősége változó.

Most magyarázkodom: az alap koncepció egy különleges hangulatú kiváló konyhával, egyedi folyton változó étlappal rendelkező akár drága hely létrehozása az ismert környezetben, családias, a már emlegetett beszélgetős Bercsényi utca ponyvaregény kiszolgálási minőségével. INNEN INDULTUNK.

A baj akkor kezdődött, amikor csak mi lettünk a gáton, és nem napi 500, hanem napi 2000 embernek kellet enni adni a fenti elvárásokkal. Rájöttünk lehetetlen és most futunk az események után. A 4 jó pincérből lett 12, az egy jó szakácsból lett négy, és a kis raktár mellé külön raktárt béreltünk, hogy legalább tudjunk adni. Ez mind a minőség rovására ment.

Ez lehet nem mentség… és nem a bogról tudom csak amit tudok. Csak néha azt gondoltam az utóbbi időben, hogy ha a napi 5-10 vendégpanaszból napi egy lesz, az azt jelenti, hogy működik a rendszer. DE a blog rámutatott számomra, hogy maximum az úton vagyunk, hogy működjön. Ez most egy arcba szembesülés volt, ráadásul eredményes. Hétfőn dolgozói meeting, a blogbejegyzések alapján, hétfőtől minden nap éjféli nyitva tartás konyhával, és egy szakácskurzus, az ehetetlen kiszűrésére. (az a baj, hogy a főnök és az ismerősei sosem azt kapják, ami úszásban néha kimegy a vendégnek.)

Összegondolva tehát nem most tudtam meg, de most szembesültem vele…

Még egy mentegetőzés. Nem vagyunk vendéglátósok (szerintem hála istennek) vendégként próbálunk felnőni a feladathoz! Ez egyszer már kicsiben bejött a másik Ponyvaregénynél, aminek a fénye az elmúlt 12 évben csak a cigifüst miatt kopott. Remélem a hozzáállásunk miatt ez a hely is megéri a kamaszkort.

ponyvaregeny 2009.07.16. 15:44:55

@aszakács: így van, ahogy írtad, ezért halgatnám meg személyesen a véleményedet és ötleteidet.

remélem találkzunk majd

avasarlo · http://avasarlo.blog.hu 2009.07.16. 15:54:43

@ponyvaregeny: "Hétfőn dolgozói meeting, a blogbejegyzések alapján, hétfőtől minden nap éjféli nyitva tartás konyhával, és egy szakácskurzus, az ehetetlen kiszűrésére." nahát ennyire adtok a vendég szavára?? :)

sok siker mindenesetre. és a kinti pultot takarjátok le a madarak és egyéb dögök miatt :)

ponyvaregeny 2009.07.16. 16:26:31

@avasarlo: ha az én szemem enyire gyenge, kénytelen vagyok a vendégre hagyatkozni, meg talán erről is szól a vendéglátás, úgyhogy igyekszem...

plöttyedt narancsszelet 2009.07.19. 17:49:49

Kedves vendéglátáshoz oly nagyon értő kommentezők!

1.Sajnálom, hogy egyes embereknek nehezükre esik felfogni, hogy egy ekkora hely teltházánál egy sima csapviz is csak 10 perc múlva jut el a vendéghez, mivel hiába "csak csapvizet"("csak limonádét") kért nagy balszerencséjére nem ő az egyetlen vendég a teraszon...És el is jutottunk a lényeghez, a vendéglátásban dolgozók örök dilemmájához...Miért gondolja minden vendég, hogy ő az egyetlen? És miért dobálja sárral azt a felszolgálót egy ilyen blogon, aki lehet,h maximumán túl teljesitve sem tud megfelelni az Ő elvárásainak...mondjuk munkahelye hiányosságai miatt...:(
Hogy értsék:
Mint mindenhol az élet különböző területein a vendéglátóhelyeken is van egy sorrend. Rendelésfelvétel után a rendelés bekerül a többi rendelés mögé.Ha az emlitett limonádé rendelés előtt "ne adj isten" 8-10 rendelés van, vagy ha csak egy, de az kvkoktélokból és turmixokból áll...Mindenki egy kicsit nézzen magába és gondolja át,h hány perc alatt lenne kinn az a limonádé.
ÉTELRENDELÉSEKRE DETTÓ!
2.Ha nincs ideje enni,miért eszik valaki étterembe????? Miért nem megy gyorsétterembe,vagy kap be valamit az utcán majszolgatva, miközben rohan valahová?
Érdekelne kinek mennyi időbe telik a legegyszerűbb kaják egyikének elkészitése?Aztán az is,hogy mivan ha előtte még 5 másik félét is készitenie kell?
3.És végül gratulálok a személyzetnek a főnökgárdához, akik ilyen szépen kiálltak melletük ezen a fórumon.Remélem azért megússzák a kéztörést,és asztalt sem dobnak majd a hátukba...

Egy vendéglátós

avasarlo · http://avasarlo.blog.hu 2009.07.20. 17:35:03

@plöttyedt narancsszelet: azért egy vendég hadd érezhesse lassúnak a kiszolgálást. szerintem az elég objektív, ha mondjuk egy "normál", nem hatcsillagos és nem csúcsétteremben fél óráig nem kapod meg az ételed, az lassú.

egyébként nem feltétlenül az adott pincér dolgozik szarul, nem is ezt mondták a hozzászólók. lehet, hogy a munkafolyamat többi része, vagy a munkaszervezés nem okés valahol.

sevy 2009.07.28. 13:45:44

Alapvetően nem a kritikai észrevételemnek szeretnék hangot adni, hisz minden elismerésem a vezetőségé,hogy egyáltalán bele mertek vágni egy vendéglátóegységbe egy ilyen szűz környezetben.

Remélem idővel bővülnek, és akkor minden kritérium adott lesz a megfelelő működéshez,a vendégek legnagyobb megelégedésére.

TF112 2009.07.30. 01:59:52

Sziasztok! Ma este 18:30-kor teszteltük a helyet. Volt pillanat amikor azon gondolkoztam, hogy kérem az üzletvezetőt, de attól tartottam, hogy a pincér ugyanúgy a képembe fog röhögni gúnyosan, mint ahogy azt az egész kiszolgálás alatt tette mindannyiunkkal.

Kezdem azzal, hogy a kóla nem volt hideg, nem volt szénsavas, ennek ellenére abnormális módon habzott, nem volt coca kóla íze, olyan volt mintha kólaszörp lenne. Amikor szóvá tettük, hogy valami gond van a kólával, akkor a pincér gúnyos mosollyal, flegma stílusban közölte, hogy biztos gyári hibás! Hozott egy másikat, de ugyanúgy vacak volt. Ekkor egy érdekes, eddig még sehol máshol nem tapasztalt dologra lettünk figyelmesek, hogy az üvegeket nem elöttünk bontották fel.

A két szelet fehérborsos karaj inkább jó volt mint rossz, a hasábburgonya viszont kifejezetten rossz, álott, szottyadt, tocsogott az olajban, elrontotta az egészet.

Csalódás.

ping 2009.08.03. 12:22:12

egyszer voltunk itt, csak beültünk meginni valamit, nekem az volt a tapasztalatom, hogy a pincérek egyszerűen kinéztek minket onnan. biztos nem költöttünk eleget, biztos, mert biciklivel voltunk, és nem bmwvel, vagy én nem is tudom, mindenesetre elég negatív élmény volt, nem hiszem, hogy még egyszer betérnénk. :(

fira 2009.08.03. 12:44:00

Rendszeresen járok a gáton, párszor már betévedtem a Ponyvaregénybe is, de enni még nem ettem ott.

Amit nehezményezek, hogy szóda hiányában torkomat nem öblíthetem finom fröccsel.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.08.04. 16:34:13

Ez a hely olyan, mint az új Kopaszi gát. Hamis és procc. A pincérek bár kedvesek, de fogggalmuk sincs a szakmáról. A konyha közepes. Az étlapnegédesen túlírt. Az árak mindehhez viszonyítva magasak.

Celtic 2009.08.08. 22:55:05

En ma voltam "kicssaladommal". Terasz felig volt, a sor (csapolt literes) kb. negyedora alatt jott, de a pincer elnezest kert a kesedelemert. Baratnom vmi levest evett cipoban, en egy arabos huszeletet (paradicsom-mez-chilli), nekem roppant mod izlett. A kicsillag (2 honapos) tejet ivott, baratnom megkerdezte, hol tudna szoptatni, rogton biztositottak Neki helyet egy zart sarokban.

Kisit draga nekunk, de havonta (nyaron/tavasszal) boven ki lehet birni, a kaja jo, a kiszolgalas kicsit lassu, de udvarias, a kulon gyerekellato helyert meg nagy extra koszonet. Szoval nekem tetszik.
süti beállítások módosítása