Szélmalomharc a Generalival

2008.11.06. 16:06 - írta: avasarlo

”Te csak fizess, a többi a mi gondunk!”
(avagy mi mindent (nem) garantál a Generali Biztosító…)

Egy ügyfél hányattatásai, aki arra vetemedett, hogy Casco biztosítást kössön:

Aug. 5.: Hősünk, Sz. megveszi élete első autóját, egy 3 éves kis Suzuki Swiftet, s mivel azt nehezen megspórolt készpénzből fizeti ki, büszke és gondos gépkocsi tulajdonosként még aznap este online ajánlatot kér az Elsőbiztosítás Kft.-től.

Aug. 6.: A(z) elsobiztositas.hu biztosítási portálon - 2008.8.6 napján - kezdeményezett casco gépjármű biztosítási szerződés tényét és tartalmát visszaigazolják.
(„Hurrá! Sínen vagyunk, gondolja a naiv ügyfél!)

Aug.14.: Végre megérkezik a csekk, és ő szépen befizeti az első negyedéves díjat (13 555Ft) a Generali Biztosítónak, amelyet választott, s amelyhez ajánlatát az Elsőbiztosítás Kft. továbbítja.

Szept. 12.: Átveszi ajánlott levelét a postán (figyelemre méltó a dátumozás következetessége: Szept. 10-én kap értesítést a postától, hogy ajánlott küldeménye érkezett, a borítékon 8-a szerepel, míg a levélben már szept. 2-a!). Szomorúan veszi tudomásul, (illetve venné, ha értené) hogy nincs érvényes Casco-biztosítása, mert ajánlata a „túl magas kockázati szint miatt el lett utasítva”). Péntek este van azonban, így várnia kell hétfőig, hogy megtudja, mit is jelent ez.

Szept. 15.: Felhívja az Elsőbiztosítás Kft.-t, ahonnan azt az infót kapja, hogy azért lett elutasítva, mert nem vitte be az autót időben fényképezésre az Elsőbiztosítóhoz. (Kapott ugyan egy telefonhívást ezzel kapcsolatban szept. 10-én tőlük, de egyrészt azon a héten munkahelyi elfoglaltsága miatt nem tudta ezt megtenni, másrészt – a fenti tények ismeretében - nem lett volna már ez amúgy is késő?!)

Szept. 16.: Autó bemutatva, lefényképezve.

Okt. 1.: Kötvény még mindig sehol, így felhívja az Elsőbiztosítást, hogy biztosan minden rendben van-e, mindent leadott-e. Megnyugtatják, hogy igen, sőt felajánlják, hogy majd ők felhívják a Generalit, hogy küldjék a kötvényt.

Okt. 16.: Minő meglepetés! Email érkezik az Elsőbiztosítástól, hogy még legalább 5 dokumentumot tartozik bemutatni az Ügyfél, különben nem lesz Cascója.
Ügyfél mérges lesz, úgy dönt, hogy nem kér az alkuszból többé, és még aznap emailben megkéri őt, ne fáradozzon tovább, megköti ő közvetlenül a Generalival a biztosítást.

Okt. 20.: Telefon az Elsőbiztosítótól: Kérik, fontolja meg újra, de az Ügyfél elmondja nekik a szándékát, hogy másnap megy a Generali ügyfélszolgálatára.

Okt. 21.: Szerződéskötés a Generalinál (csekély 70 perc alatt). Hurrá! Már csak a kocsit kéne lefényképezni, de hát szegény Generalinak nincs pénze újratölthető elemekre, anélkül pedig a fényképezőgép se hajlandó dolgozni… Ügyfél mit tehet, mit sem, vállalja, hogy beküldi még aznap a saját maga által készített fotókat. Arra vetemedik ugyanakkor, hogy rákérdez, mi lett az augusztusban befizetett pénzével. (Merthogy el ne feledjem, mielőtt szóba álltak volna vele, itt is le kellett tennie az asztalra az 1 havi díjat, ami most már 6600Ft-ra emelkedett.)
Válaszul megtudja, hogy egy apró hiba folytán a pénzét egy másik ügyfél (egy úr) kötelező biztosítására sikerült a Generalinak rákönyvelnie, így ugyan nem lesz könnyű azt visszaadniuk.

Okt. 22.: Telefon érkezik a Generalitól: Még nagyobb a gond: Még mindig az Elsőbiztosítás ajánlata van érvényben, és a befizetett negyedéves díj is ehhez az ajánlathoz tartozik, tehát már ezért sem tudják visszafizetni.
Ügyfél (nem is értjük miért) kezdi megelégelni a dolgot, és újabb levelet ír az Elsőbiztosítás Kft.-nek, hogy nem kér a közvetítéséből. A Generalit pedig figyelmezteti, hogy ismeri a törvényt, és tudja, hogy a biztosító a biztosítási ajánlatot – annak átadásától számított 15 napon belül – jogosult írásban visszautasítani. Ezzel ugyan elkésett, de: Ebben az esetben a biztosítási szerződés nem jön létre, és a biztosító az esetleg már előlegként befizetett díjat a szerződőnek (biztosítottnak) haladéktalanul visszafizeti. Kéri, hogy ezért legkésőbb október 30-ig utalják vissza a számlájára a korábban befizetett díjat, és mielőbb küldjék el biztosítási kötvényét, mert most már kezd mérges lenni.

Nov.1.: Érdeklődik, megkaphatja-e, amit kért.

Nov. 5.: Se pénz, se kötvény. De hogy is várhatta?! Hisz alig 3 hónapja kezdte el intézni a biztosítását…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://avasarlo.blog.hu/api/trackback/id/tr60887466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.