A Tesco és az Überöntudatos Vásárló

2008.03.11. 06:47 - írta: avasarlo

Címkék: értelmetlen minden más

Ugyebár Tesco, rengeteg rémtörténet szülőhelye. Itt is egy. A főszerepben a vásárló, aki egyben a mesélő is, egy plasztikkártya és egy full bevásárlókocsi. Olvassátok a mesét, konzekvenciák utána.

"Tesco Atrocitások!, Ne vásárolj bankkártyával a Tesco-ban!


Nemrég (egy-két hete) felháborító dolog történt velem! A Tesco áruházlánc Kalocsai áruházában vásároltam, és mint, tudatlan vásárló, gyanútlanul pakoltam a kocsiba a felettébb gyanús holmikat, mint például a 10 kg liszt, 10 kg cukor, néhány fólia ásványvíz, kóla, sör, stb…. és az ehhez hasonló termékeket, amit minden bizonnyal haszonszerzés céljából akarok megvásárolni és nem a mindennapok átlag háztartásának a része. Azért mertem elkövetni ezt a szemérmetlenül nagybevásárlást, mert általában két-háromhetente megyünk bevásárolni a családdal és ilyenkor, ilyen mennyiségeket veszünk! Nos, hogy minden világos legyen, a bevásárlókocsival, ami természetesen nem volt kicsit megpakolva, de azért nem is volt kirívóan hivalkodó, oda merészkedtem a kasszához. Micsoda bátorság!

 
 


A pénztáros, szegénykém valami beugró, mindent az előírásoknak megfelelően beütött, és leszámlázott, ahogy a Tesco nagykönyvében megvagyon írva! (egyébként repülne az amúgyis alulfizetett állásából)

Fizetésre került a sor, és én balga, nem gondolva a következményekre, elővettem gyanútlanul a bankkártyámat és átmertem adni a pénztárosnak, fizetés céljából! (Ó én tudatlan)


Azt hittem, hogy ez egy egyszerű tranzakció lesz mint a világban bárhol, ahol eddig megfordultam, és használni mertem, eme ominózus fizetőeszközként nevezett bankkártyát. Ám ez nem így van!


A pénztáros látva a kassza által összegzett horribilis „20.500-Ft”összeget, annyit mondott, hogy pillanat, és konzultálni kezdett a vele azonos kasszában ülő kolleginával, aki azt javasolta neki, hogy telefonáljon. Természetesen ő azonnal telefonált és még néhány pillanat kijelentés közben valakivel elkezdett tárgyalni! Kezdtem elveszíteni a türelmemet, mert egy másik fontos ügyben találkozóm lett volna ami természetesen pontos megjelenést igényelt. Kértem a pénztárost, hogy húzza le a kártyámat és essünk túl a fizetés procedúráján mihamarabb, mert nekem sürgős ügyem van ami nem tűr halasztást. Erre ő csak annyit közölt, hogy várni kell, ami természetesen engem egyre ingerültebbé tett, mivel láttam, hogy nem csinál semmit csak ölbe tett kézzel tanácstalanul ül, és nem húzza le a kártyámat!!!!


Erre dühösen, most már követeltem a fizetés tranzakciójának lebonyolítását, kilátásba helyezve az áru otthagyását is ha ez nem történik meg! A pénztáros zavart nyugtalanságát látva egyre dühösebb lettem ami jelen helyzetben érthető volt, hiszen sietnünk kellett volna de feltartottak.


Kb. 6-8 perc elteltével (mikor már szép sor volt a hátunk mögött) megjelent egy közel 50 év körüli nem tudom ki a fene nagyúr és közölte velem, hogy igazoljam magam. Erre betelt a pohár, és elküldtem a melegebb éghajlatra, mondván, hogy semmi köze hozzá, hiszen ö nem hatósági személy és nem igazoltathat! Ő erősködve bizonygatta a maga igazát, miszerint ő az áruház fontos embere és őneki ehhez joga van. Időm kezdett nagyon szűkössé válni és az áru amit szerettem volna megvenni , tulajdonképp a mindennapjaink megélhetési alapja lett volna, tehát szükségünk volt rá, dühöngve, egekben lévő adrenalin szinttel, ha több időm lett volna akkor esetleg szórakozva tovább csináltam volna az esetet, de kénytelen kelletlen felmutattam a személyi igazolványomat, amiben természetesen egy jó pár évvel ezelőtti 30 kilóval könnyebb pasas nézett vissza a kétkedő Tesco őrültre. A pasi megnézve a fényképet és látva felizgatott állapotomat annyit mondott, hogy mehet a tranzakció!

Borzasztó ideges lettem és magyarázatot követeltem a dolog miatt, amire csak annyi volt a válasza, hogy 20.000-Ft fölötti vásárlás esetén joguk van ellenőrizni a bankkártyás fizetés alkalmával, a személyi azonosságomat!!!


Felháborítónak, zaklatónak, és jogtalannak tartom ezt az eljárást, mert a bankkártyám pinkódját valószínüleg én tudom és nem más, ha elvesztem, akkor letiltatom és akkor joga van megtagadni a fizetést vele. Egyébként ha előre közli velem a pénztáros, hogy 20.000-ft az összeghatár, akkor többfelé osztom a vásárlásomat, mondván hogy a feleségemé, a lányomé, meg mit tudom én még kinek állítson ki számlát, hogy ne érje el az ominózus húszezer forintos összeghatárt és akkor nem vagyok kitéve ennek a megalázó, időigényes és szerintem jogtalan procedúrának, ráadásul ha lopott kártyával fizetek, akkor még rá sem jöhetnek mert az általuk felállított húszezerforints értékhatárt el sem érem!!!!!


Úgy látszik, hogy ma már nem csak a RENDŐRSÉG, az APEH, hanem a TESCO is nem gyenge ellenőrzési jogokkal felruházott állami hivatal lett!


Kérdésem: VAN E JOGA EGY ILYEN CÉGNEK ÍGY LEALÁZNI, ZAKLATNI ÉS FELTARTANI EGY VÁSÁRLÓT!!!!!!!!


Ha igen akkor miért?


Ha nem akkor hogy tudom kivédeni a legközelebbi ilyen esetet ami természetesen számomra sértő és felettébb bosszantó."

***

Ennyi a történet, mindenféle változtatás nélkül a fogyasztovedelem.com fórumból . Nem tűnik túl nyugodt alkatnak a posztoló, aki egyébként a teszkóból siet a rendkívül fontos találkozóra. Ami persze megesik. Ez nem is annyira fontos, mintsem, hogy joga van e a sötétlelkű multinak elkérnie a userek - jelen esetben vásárlók - személyes adatait. Ahogy a fórum egyik válaszából kiderül, van. Mivel a bankkártyacsalások minél hatékonyabb megelőzése érdekében "A kereskedelmi cégek akkor járnak el jogszerűen, ha egyértelműen tájékoztatják a vásárlóikat, hogy csak akkor tudják a bankkártyával fizetőket kiszolgálni, ha hozzájárulnak ahhoz, hogy hatósági igazolvány felmutatásával igazolják személyazonosságukat, a bankkártya birtoklásának jogszerűségét, illetve ha az “igazoltatást” vállalók adatait nem rögzítik. (862/A/1998)".


Ennyi, idegeskedni lehet, persze a 6-8 perces ügyintézés valóban gáz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://avasarlo.blog.hu/api/trackback/id/tr35887481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása