AXA: "Másképp", mint mások

2009.01.28. 12:24 - írta: avasarlo

Pénzügyi válság ide,  bizalmi válság oda, szerencsére van még Magyarországon olyan bank, akit ez nem érint. Remélem, sokan okultok majd az alábbi történetből, mielőtt bedőltök a csábító ígéreteknek. 2008. november végén online számlanyitást kezdeményeztem az AXA - banknál. Hogy miért? Mert 9% (akkor még 10%) látra szóló bankszámlakamatot ígérnek lekötés nélkül. Azóta is folyamatosan próbálkozok eljutni odáig, hogy megköttessen végre velük a számlaszerződésem, de hiába. Számlaszerződés nélkül pedig nem férek hozzá a bankszámlámon eddig elhelyezett összeghez. Hogy történhetett ez? Finoman szólva komplett idiótának tekintettek.

Amikor első alkalommal elküldtem a kitöltött online számlanyitási kérelmet, csatolva hozzá a kért személyigazolvány másolatokat (az enyémet és a kedvezményezettét, aki a párom), kb. két hét múlva kaptam egy telefonhívást, hogy ezt így nem tudják elfogadni, mivel magát a személyi igazolvány másolatokat is le kellett volna tanúztatnom.

Ilyen kéréssel ugyan még nem találkoztam korábban, de a hiányosságot pótolandó, másnap elküldtem újra a kért másolatokat, immár letanúzva.

Ismét eltelt két hét, amikor újabb hívást kaptam egy kollégájuktól, miszerint még mindig nem tökéletes minden, mivel az egyik tanút nem tudják beazonosítani a megadott adatai, vagyis a személyi igazolványszáma alapján.

Valóban nem tudták, mert a tanúm (az egyik kolléganőm) nem magyar, hanem szlovák állampolgár. Érdekes módon (amint azt később megtudtam), ez 2008. december 31-ig nem jelentett volna problémát, csakhogy az AXA "villámgyors" intézkedésének köszönhetően ekkor már 2009-et írtunk.

Megkérdeztem a telefonos kollégától, hogy bemehetnék-e személyesen az AXÁ-hoz, hogy meggyorsítsam az eljárást, és személyesen kössek szerződést. Azt mondta, hogy minden további nélkül, a lényeg, hogy a Váci úti központba menjek. (Már nem is lepődtem meg, hogy ezt nem lehet elintézni bármelyik ELLÁ-nál.:-(

Ebédszünet helyett metróra szálltam hát, és átzötyögtem a város másik végébe.
Ott amikor végre rákerültem, az ügyfélszolgálati munkatárs a személyi igazolványom elkérése után kb. 20-25 percre magamra hagyott, nem tájékoztatván róla, hogy mire számíthatok.
Majd visszajött unott arccal, és immár azt kifogásolta, hogy a tanúk személyi igazolványának másolatát miért nem küldtem be. Elmondtam, hogy azért jöttem be személyesen, mert szeretném végre a számlaszerződést megkötni, mert azt a tájékoztatást kaptam telefonon, hogy ezt így is megtehetem, akárcsak más bankoknál.

Csakhogy az AXA valóban mindent "másképp"intéz, mint mások, mert a hölgy csak rázta a fejét, és azt mondta, ha online kezdeményeztem a számlanyitást, csak online tudom bevégezni azt. Azaz:kezdjem szépen elölről az egészet, újra kitöltve mindent, új tanúkat keresve, és mindenkinek a személyi igazolványát lemásolva és beküldve.

A szép az egészben az, hogy közben helyeztem is el az AXA-nál pénzt, mivel december elsején egy emailt is kaptam az ügyfélszolgálattól, hogy a számlaszámom már él, és legyek szíves befizetni oda a számlanyitási díjat. Egy meglehetősen idealista pillanatomban ezt meg is tettem, sőt, ennél többet is befizettem az új számlámra.

Felháborodásomban most ezt az összeget azonnal szerettem volna visszakérni, de amint azt az ügyfélszolgálatos hölgy mosolyogva értésemre adta, nem tehetem meg, hisz nincs számlaszerződésem.

Mindezek után a párom még mindig nagyon jóhiszemű volt, és felhívta a bankot, hogy a sok elllentmondásos telefonos és személyes utasítgatás helyett adják írásba, hogy mi a teendőnk, és postázzák a levelet a lakcímünkre. Ezt persze meg is ígérték neki, de levelet azóta sem kaptunk, csak egy számlabizonylatot az eddig befizetett összegről. És ennek ismételten két hete.

Az utolsó próbálkozásom az AXÁ-nál az volt, hogy ugyanezt a sztorit pontról pontra nekik is megírtam a múlt héten, de válasz még csak erre sem érkezett. Most már ott tartok, hogy inkább lemondok az eddig befizetett összegről, tanulópénznek tekintve azt, és sürgősen felkeresek egy olyan bankot, aki nem ennyire "más" mint mások...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://avasarlo.blog.hu/api/trackback/id/tr5908071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hehehehe 2009.06.24. 09:40:11

Kicsit szeretném megvédeni a bankot. Nekem már kb. 5éve ott van a bankszámlám, akkor még egyszerűbb volt az ügyfelükké válni. Teljes megelégedéssel használom az ismert hátrányaival együtt, amiket tudomásul vettem, hiszen vmit vmiért, ez egy "diszkont" bank. Olcsó, telefonon mindent el lehet intézni és tényleg kedvező a napi kamatozás. A céges számlánk és édesanyám számlája is náluk van, nincs semmi gond. Amit én speciel nem szeretek bennük, az a pénzbefizetés módja, ami csak átutalás és sárga csekkes befizetés lehet, de ezt is meg lehet oldani baráton, akárkin keresztül :) Hozzá tenném, hogy a szerződéskötéseink még az ELLA-s időszakra nyúlnak vissza.
süti beállítások módosítása