A rendőrség van olyan kedves és havonta összeszedi nekünk, hogy kik tekertek a legdurvábban az utóbbi időben és ezért mennyit perkáltak az államnak. 130 ezer a teteje?
2009.05.26. Autópályán 130 km/h helyett 221 km/h-val közlekedett
Kiszabott közigazgatási bírság összege: 130.000 Ft
2009.05.23. M3 autópálya, 80 km/h helyett 162 km/h
Kiszabott közigazgatási bírság összege: 130.000 Ft
2009.05.17. Vatta belterülete, 50 km/h helyett 114 km/h
Kiszabott közigazgatási bírság összege: 130.000 Ft
240 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
OkoskaTo:rp 2009.06.15. 14:11:27
Káposztakukac 2009.06.15. 14:16:32
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.06.15. 14:17:31
egy ilyen dobozos furgon aligha bír 162-vel menni.
BkSp 2009.06.15. 14:20:28
rolika 2009.06.15. 14:21:30
A 160-nal száguldó dobozra én is kíváncsi volnék :-)
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.06.15. 14:25:04
ezek a legnagyobb "letolósok", ütik-verik a gépet, nem az övék, de sietniük kell. megy az annyit.
2009.06.15. 14:26:45
Van belőle 3 lityis HDI (ha jól látom, hogy Peugeot), 160 pacival. Az megy annyit.
@Káposztakukac:
Nincs külön korlátozás, a teherautó nem mehet 80-nál gyorsabban sehol sem. (mondjuk ez úgy baromság ahogy van, a szabály még a Zil-ek idejéből maradt ránk)
dove2525 2009.06.15. 14:28:17
Tudják ám, hogy hol kell mérni.
aDoayen@HWSW 2009.06.15. 14:28:57
tipikusan azok a kocsik, amikkel eleve kettesben indulsz el, mert különben lerongyolod az előtted állót
@Káposztakukac: mondjuk egy sáveltolás, útfelújítás, akármi miatt? látszik is h kivan téve vmilyen nagy tábla
egyébként a 221 már szép :)
aDoayen@HWSW 2009.06.15. 14:29:32
336 2009.06.15. 14:32:42
DaveSlim 2009.06.15. 14:37:25
Andie 2009.06.15. 14:41:06
A tökér kell pályán korlátozás? Nagyon frankó, hogy tizenmillákért megvehetem az új fejlesztésü autókat, csak épp ugyanannyi idő alatt vánszorgok le 2-300 km-t, mint egy ezeréves szutyokkal.
albino combino 2009.06.15. 14:46:28
de aki városon belül 114-el megy azt megsúrolják 130 ezerre? nooormális??? az ilyennek kezét lábát eltörném, a kocsiját meg rágyújtanám. az ilyen idióta se próbált még 100-ról lefékezni ha mondjuk eléugrik egy gyerek. az ilyeneket feljelenteném egy gondatalanságból elkövetett gyilkossági kísérletért v valami hasonlóért. (majd a jogászok eldöntik melyikért lehetne)
Fue · http://www.english-hungarian.com 2009.06.15. 14:47:28
A korlátozás azért van, hogy jobb eséllyel érj le élve, és másokat se ölj meg.
arcfia 2009.06.15. 14:47:57
alf (törölt) 2009.06.15. 14:48:25
lamed 2009.06.15. 14:49:33
TUNYA 2009.06.15. 14:52:11
alf (törölt) 2009.06.15. 14:52:13
Sajnos éppen az a baj, hogy a szabályozás így is olyan szita szerű, hogy túl sok ilyen vadbarom rohangálhat az utcán.
betépett felhasználó 2009.06.15. 14:52:39
TOPLISTA???
lo a seggfejek segge ala, hogy tulubereljek a szomszed bunkot aki csak +150el szaguldotta tul a megengedettet?
inkabb latnek foto egy lerakatrol ahol a tulhajtasert elkobzott es szetlapitott verdak pihennek.
Goyo 2009.06.15. 14:56:05
2. Nem biztos, hogy teherautónak számít. Általában van az ilyenekből 3.5t alatti verzió is. (nem mintha nem lehetne simán túlpakolni)
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.15. 14:56:54
szeme közé, laposan! 2009.06.15. 14:57:23
alf (törölt) 2009.06.15. 14:57:27
BigTwix 2009.06.15. 14:58:16
Az első fekete verda az mi szerintetek?
Sport Swift?
Akinek van róla gondolata írja le légyszi!
köszi
dOGEE 2009.06.15. 14:58:32
alf (törölt) 2009.06.15. 14:59:33
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.15. 15:00:58
hottentotta 2009.06.15. 15:01:42
alf (törölt) 2009.06.15. 15:03:03
Paperdog 2009.06.15. 15:05:41
Kopi3.14 2009.06.15. 15:06:11
2009.06.15. 15:06:35
És miért más? Csak nem azért, mert ők nem a kizárólag a sebesség mérésekre mennek rá, hanem az autópályán amúgy több balesetet okozó helyzetek kiszűrésére? Esetleg az általad is említett agresszív vezetésre pl. Sokkal többre mennének itt is, ha ezeket vizsgálná a rendőrség kiemelt fontossággal az autópályákon, ha már a sebesség túllépés nincs is benne az első 3 baleseti okban a pályán. Ez azért is érdekes, mert ott arányaiban sokkal többen lépik át a sebesség határokat. Csak hát ahhoz nem elég a háromlábú mögött gubbasztani és csekket küldeni, dolgozni is kellene.
user smith 2009.06.15. 15:06:40
sozofe 2009.06.15. 15:07:39
Amikor itthon vezetek olyan szörnyen érzem magam amikor 130 helyett az autópályán már 140-el megyek, pedig szerintem lehetne itt is simán menni. Jó lenne ha az autópályán mondjuk 160 lenne a megengedett. Azzal kényelmesen lehetne autózni.
@alf:
Én Düsseldorfból mentem Maastrichtba, és szerintem az autópálya rosszabb minőségű volt mint itthon az M7-es és mégis letehet hajtani. Sehol sem láttam korlátozást. A másik autópálya a Düsseldorf - Hannover autópálya volt. Csak egy-két helyen rövid szakaszon volt 130-as korlátozás. Az itteni autópályák minőségét nyugodtan össze merném hasonlítani az otthonival, mert szerintem a mieink is vannak ilyen jók. (Az M1-ről nincs tapasztalatom.)
2009.06.15. 15:08:01
Miért ne, a németeknél teljesen stresz mentesen meg lehet tenni. Igaz ott a figyelem egy nagy részét nem a bemérők figyelése viszi el.:)))
2009.06.15. 15:11:08
Még sehol sem mentem olyan streszmentesen autpályán, mint a németeknél. Pedig már utánfutóval is voltam kint lassan menve és anélkül is az első fotón látható sebesség felett. Nálunk meg csak a sebességet figyelik, érdekes ott ez nem volt probléma. Hmm... a fene sem érti.
cso zsi 2009.06.15. 15:11:35
Na ezt egy 120-as Skodával...
Az előzés sikeres, a lejtő alján integető rendőr.
Aztán Miskolcig csak sikerült leküzdeni őket.
Dulifuliokoska 2009.06.15. 15:13:09
Remélem, egyedül ült az autóban, család nélkül.
ZOH 2009.06.15. 15:13:23
Paperdog 2009.06.15. 15:13:34
uniball 2009.06.15. 15:14:09
És akkor még ha hozzáveszem azt is, hogy legtöbbször csak 2 sáv van ahol sokan elfelejtkeznek a jobbra tartásról... Sokan pl. képtelenek tartani a 130-at (szgk-val) ezáltal akadályozzák azokat akik 130-cal mennének (hab a tortán ha ezt nem a külsőben teszik), akik akadályozzák a száguldozókat (őket inkáébb a rendőröknek meg a trafinak kellene akadályozni), és még a teherautók is vissza vannak mesterségesen fogva.
Az biztos, hogy a tgk limitet el kellene törölni, ill. az indokolatlan lassú hajtást is büntetni kellene még ha enyhébben is (ha nem vagy képes tartani az előírt sebességet akkor ne közlekedj autópályán). Mindezek mellett erőteljes trafi jelenlét a gyorshajtók ellen is elengedhetetlen, de önmagában még nem lesz ennyitől biztonságosabb a közlekedés.
Érdemes lenne ezt a témát is több oldalról körüljárni, vagy sokat feltételezek azokról ott fent?
newdawn 2009.06.15. 15:16:21
hagymásbab85 2009.06.15. 15:16:35
user smith 2009.06.15. 15:19:24
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.15. 15:20:46
Nem mentem egyébként annyival, 135 körül fogyaszt 7,5-et az autóm, 160-nál meg 9 körül, így nem rohantam sehova :)
user smith 2009.06.15. 15:22:01
cso zsi 2009.06.15. 15:22:38
Illetve egész Európában csak minálunk van, hogy 2,5t fölötti gépjárművek 80-ra vannak korlátozva.
Városban 70-nel (ahol engedik, pl Hungária) 3,5t-ig szabad a pálya.
"26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
- autópályán 130 km/óra,
- autóúton 110 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
a/1. a külön jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő autóbusszal
- autópályán 100 km/óra,
- lakott területen kívül, egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
b) egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
autópályán 80 km/óra,
lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,
lakott területen 50 km/óra,"
Akkor most vannak ugye a Hummeresek, meg a yacht-vontatók. Ezeket még 100 alatt csak dugóban lehet látni.
cso zsi 2009.06.15. 15:25:26
Nem jött be neki, őrizetbe vették.
Reggie 2009.06.15. 15:26:41
user smith 2009.06.15. 15:27:11
Nick Leeson 2009.06.15. 15:27:23
Menj ki Ausztriába, ott onnan tudod, hogy adott úton mennyi a korlátozás, hogy mindenki annyival közlekedik! Nem pedig autótípustól függően leszarva mindent és mindenkit szabálytalankodik!
user smith 2009.06.15. 15:31:34
Reggie 2009.06.15. 15:33:23
grigorij (törölt) 2009.06.15. 15:33:58
Istenem, régi magyar módszer... Kivenni az egyetlen ellenpéldát és beállítani mindenre érvényes ténynek!
CSAK Németországban! És a világ több mint 200 országában nem!
De nem is ez a gond! A gond az, hogy vannak törvények, előírások, szabályok!
Lehet azokat vitatni, de amig nincsenek eltörölve, megváltoztatva, addig be kell azokat tartani!
Szopás, de kultúrországokban ez van! Akár van 20 milliód autóra, akár nincs...
(De szerintem itt a többségnek nagyobb gyakorlata van az NFS-ben, mint a valóságban...)
Leslieke 2009.06.15. 15:38:07
Aki arra jár, ismeri a helyet, ott van vége a 2 sávnak Szolnok felöl nézve.. na annak a végén van a visszasorolásnál 90-es és 60-as tábla is.. én meg ledületből beleengedtem az autót vagy 120-al...
grigorij (törölt) 2009.06.15. 15:38:43
Vagy esetleg az emberek elérnek egy bölcsebb kort, családjuk lesz, gyerekeik... Amikor már az életnek nem az az értelme, hogy a faszunk méretét autókkla, lóerőkkel meg gyorshajtással növeljük! Amikor egy 130 ezres bírságból inkább ajándékot veszek a gyereknek...
De lehet, hogy csa emlékszem olyanokra, hogyan is halt meg Pusztai László... Hány ártatlan család pusztult el retardált idióták miatt, akik pontosan ezt vallották:
Ebyém az élet, én vagyok a gyorsabb, beszedem a kis szert és mindenki takarodjon! Aki meg rámszól, az nem normális, hanem irigy...
Én egyébként az ilyen ostoba véleményeket szajkózóknak nem a halálos balesetet kívánom, hanem a tolószéket!
Persze azok TB-jét is a normálisok fizetik...
rampen 2009.06.15. 15:38:59
Nick Leeson 2009.06.15. 15:39:15
Nem az a baj, hogy ezek a típusok tudnak nagyon gyorsan menni, hanem az hogy feljogosítja őket a szabálytalanságra az autó típusa!!!!!!
Az én autóm nem tartozik ezek a menő típusok közé, mégis megy 200-at, ennek ellenére sem szoktam 140-nél többel menni.
Vegyük már észre, hogy mindegy milyen autónk van, előbb utóbb ugyan olyan gyorsan fogsz odaérni egy BMW-vel mint egy suzukival! Agyon fogják büntetni azt aki gyorsan megy. Minden kultúr országban ez így működik, nálunk van csak beleszarás. Ja hogy a németeknél nincs korlátozás, igen néhány helyen nincs, de ott a pálya minősége se ilyen!!!!! És ott van vezetés kultúra!
twilight.struggle 2009.06.15. 15:39:29
kamionok, ultragagyik a legkülsőben, 100-150 között a középsőben, megafaszagyorsak a legbelsőben.
párezer kilométer után, amit ott vezettem, soha semmi problémával nem találkoztam.
de ez a 2x2 sávos magyar pályákon kivitelezhetetlen.
grigorij (törölt) 2009.06.15. 15:40:20
Győ 2009.06.15. 15:41:44
Különben értem: egyszerű pénzbeszedés.
Mottó: Ott kell gyorsan menni, ahol nem mérnek, ez ilyen egyszerű.
Dulifuliokoska 2009.06.15. 15:41:51
Sajnálom, hogy így vesztette el az életét az a nő.
Leslieke 2009.06.15. 15:43:00
Ott egyszerűen más a vezetési morál.
Andie 2009.06.15. 15:44:17
user smith 2009.06.15. 15:46:37
newdawn 2009.06.15. 15:47:05
user smith 2009.06.15. 15:50:09
twilight.struggle 2009.06.15. 15:50:53
user smith: nem érted, hogy nem az a baj, hogy gyorsabb mint én? elengedek mindenkit, aki gyorsabb, csak ne tolakodjon, ne kelljen balesetveszélyes manőverbe kezdenem és beállnom két, egymástól 50 m-re robogó kamion közé csak azért, hogy ő elmehessen.
várja meg türelmesen, amíg befejezem a manővert, és akkor mehet. ne villogjon, ne dudáljon, ne toljon - mert ezért faszparaszt.
user smith 2009.06.15. 15:53:09
cso zsi 2009.06.15. 15:53:15
Egy szabályosan, 80-nal haladó kamiont jogosan, és szabályosan előzök meg 100-zal.
80-nál a fékút 30 méter fölött van.
Behúzódok a kamion elé, ahol még egy kamion van.
Tegyük fel, hogy annak beáll a motorja, kiesik a hátsó hídja, stb... Az eredmény hasonló lesz, mint a tavaszon az M0-án történt esetben, ahol csak lassítottak a járművek, mégis eltaposták a személyautót.
Reggie 2009.06.15. 15:54:05
user smith 2009.06.15. 15:54:45
kutymorgo 2009.06.15. 15:57:27
szóval felelősségteljes vezetés, én azt mondom
szcsongor 2009.06.15. 15:57:54
Egyebkent tenyleg be lehetne vezetni egyes szakaszokon akar 160-as limitet is, bar szerintem akkor is lennenek gyorshajtok, vannak akiknek a lenyeg a szaguldas, lenyeg, hogy gyorsabban menjenek mint a tobbi. Ez is csak egyfajta kompenzacio valahol...
Nick Leeson 2009.06.15. 15:58:43
Nem ez a gond! Sokkal cikibb egy 15 milkás autóba plázacicával az anyóülésen, beállni a sorba és 130-135 -el végig lecsorogni a Balcsira, akár egy suzuki mögött!!!! Ez itt a gond, nem az hogy nem engedik el, hanem az hogy derogál beállni a pórnép közé, szabályosan.
Persze ezt nem sok helyen lehet megcsinálni. Itt még lehet. Amcsiban pl. kitép a rendőr a kocsiból, bilincs, aztán szevasz.
Kopi3.14 2009.06.15. 15:58:57
@cso zsi: ajánlom nézz körbe Európában, nem kel messze menni, csak a hegyeshalom-Bécs szakaszig, milyen korlátozó táblák vannak kitéve. De ugyanezt megnézheted pl. az A3-ason is, a németeknél.
@Konrad: nemrég jártam oda-visza Köln-Bp szakaszon, plusz egy kis magyar pályázás is volt még más vonalakon. A tempomat 130 tökéletes volt, alig páran előztek meg, inkább én haladtam el mások mellett. Nem kell rohanni. Nem is hpz annyit, mint a plusz idegeség. Egyébként kamion mögül kilépni, majd hátadba kapni egy gyorsabbat, amelyik dupla tempval közlekedik okos dolog lenne? Két sávon. Szerintem rohadtul nem.
@user smith: mivan? autómárka befolyáal van a menetdinamikára? Ez nekem teljesen új.
@sozofe: fuss neki akkor a nézelődésnek mégegyszer. Dugig van midnen pálye, különösen NRW-ben. Minden keresztnél 100, előtte 120 esetleg, hidak szintén 100-120. plusz az esőben 120-100-80 kombó is gyakori.
twilight.struggle 2009.06.15. 15:59:21
csak számomra egyértelmű, hogy ki vezet balesetveszélyesebben: "A", aki a megengedett sebességkorlátot alig átlépve (135-140), szabályosan előz, vagy "B", aki sokkal többel lépi azt át, és még neki áll feljebb, ha "A" nem takarodik félre előle.
én az "A" kategóriába tartozom, és sajnos minden alkalommal, amikor az M3-on vagyok, összefutok legalább 2 db "B"-vel.
Andie 2009.06.15. 15:59:42
A másik meg 100-al elkezdi elözni a 95-el menö külső sort, és egy istennek nem húzódik vissza percekig, amig csak nyilt terep nem lesz előtte. Pedig kb 4 másodperc kellene, hogy elhúzzak mellette - a külső sávban előzni meg elvből nem fogok.
Ilyenkor imádkozok, hogy ne jöjjön mögöttem egy figyelmetlen 200-al közlekedő, mer az belepasziroz a kisbuziba, hétszentség. Inkább visszahúzódok.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.06.15. 16:00:26
amugy lenne ertelme a 80-nak, barmennyire is zavar nehanyotokat: kisebb kornyezetszennyezes, az utszerkezetnek is tovabb birja a lassabb temponal.
de a legfurcsabbak azok, akik sirnak a benzin aran (jaj de draga, mar megint emelik, uuuuuuuuuuuuuristen), de azt nem veszik eszre, hogy 50%-l tobbet fogyaszt a szarjuk, ha 120 helyett 160km/h sebesseggel szaguldoznak. eves szinten egy nyaralas arat sporolom meg azon, ha 120 korul megyek.. ennyit meger, szerintem
Reggie 2009.06.15. 16:02:43
twilight.struggle 2009.06.15. 16:03:00
Kopi3.14 2009.06.15. 16:06:13
Napközben közlekedve 1200km-en ha a németeknél levő 600km-t nem 130-140-nel, hanem 170-180-nal töltöm, akkor sikerül kb fél órát nyernem. Mert a forgalom annyira megfog, cserébe az autó többet zabál, jobban kopik, én idegesebb vagyok.
user smith 2009.06.15. 16:06:49
nemuccaszoc 2009.06.15. 16:07:04
user smith 2009.06.15. 16:09:19
radirpok123 2009.06.15. 16:12:51
Escobar888 2009.06.15. 16:13:07
Sőt! Azt büntetném aki csak 110 Km/h alatt közlekedik az autó pályán.
Kopi3.14 2009.06.15. 16:13:37
Reggie 2009.06.15. 16:15:04
uniball 2009.06.15. 16:15:30
Egyébként meg az autópálya a gyors és biztonságos közlekedést szolgálja és ha valaki lassabban megy mint a megengedett, és ehhez még annyi esze sincsen, hogy kihúzódjon akkor azoknak is veszélyhelyzetet teremt akik betartanák a sebességet.
Ha lassabban szeretnél menni akkor válassz olyan utat, ahol a felső sebességérték megfelel az igényeidnek (minden autópálya mellett van főút is).
Tizenpáréve mikor én vizsgáztam azért is megbuktatták a delikvenst ha nem volt képes tartani az adott úttípuson előírt sebességet. Sőt azért is ha nem tudott jobbra tartani. Alapvető dolgok mint ahogyan a morál is az, de nálunk sajnos igen sok autósnál hiányozik.
Persze ne általánosítsunk, aki itt írogat többnyire tisztában van az írott és íratlan szabályokkal is, reméljük, hogy ez a zöm (csak akkor ki a többi szerencsétlen az úton?).
Kopi3.14 2009.06.15. 16:15:53
Kopi3.14 2009.06.15. 16:17:22
Lalikiraly 2009.06.15. 16:17:39
Amúgy ültem már Toyota motoros Barkaszban. És nem tudták elképzelni mitől megy ennyire...
levente#4 2009.06.15. 16:18:38
Kopi3.14 2009.06.15. 16:19:07
kutymorgo 2009.06.15. 16:19:21
Reggie 2009.06.15. 16:19:24
Kopi3.14 2009.06.15. 16:20:26
newdawn 2009.06.15. 16:20:39
Amúgy meg ez a körülmények méltányolása, ami normális esetben jó dolog - 3 gyerekes egyedüli családanyától ne annyit szedjenek el, mint a multimilliomos top managertől - csak hát itthon ez sem úgy működik mint bárhol máshol...röhej:/
Reggie 2009.06.15. 16:20:53
Windchill 2009.06.15. 16:21:32
Én például büntiből szoktam menni a megengedett tempóval a belső sávban. És letojom mit gondolsz róla, nem megyek lassabban, de beállok 130-ra, s toporzékolva nyomhatod a dudát, de akkor se foglak elengedni. Nem tudom felfogni, hogy ezt hogyan tudod "kényelmi" szempontból megközelíteni? Senki sem kérdezi, hogy neked jól esik-e a 130 mindig, nekem is rossz a sok értelmetlen hülye korlátozás, de EZ A SZABÁLY, ha nem tetszik, lehet repülővel menni stb. Nem kötelező autóba ülnöd, s nincs értelmed megkérdőjelezni a szabályokat. Mert, ezek szerint Te azt gondolod, hogy mivel neked biztonságosabb a kilohatvan, ezért te majd mehetsz úgy is. Szerencsére a törvényeket nem a magadfajták hozzák, s azzal, hogy kimész az utakra, vállalod, hogy ismered és betartod a kreszt. Szerintem tök enyhék ezek a büntetések, a gyorshajtásért én mindig forgalommal kivonással büntetnék, rendszám le, s 3-4-10-100 nap múlva vissza. Sokkal jobban megnevelné ezt a csürhét, mint a pénzbüntetések. Tisztában vagyok azzal is, hogy egy jelentős réteg azonnal szeppukut követne el egy 2 napos eltiltásért.
kutymorgo 2009.06.15. 16:23:05
user smith 2009.06.15. 16:23:50
cso zsi 2009.06.15. 16:24:27
Kopi3.14 2009.06.15. 16:24:39
kutymorgo 2009.06.15. 16:25:11
az én elvem inkább az, okos enged, szamár szenved. szerintem aki annyira akar menni, inkább menjen tőlem jó messzire, ne is legyen a közelemben...
Escobar888 2009.06.15. 16:25:23
Reggie 2009.06.15. 16:25:51
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 16:26:12
Na, mostanában abból csinálok sportot, hogy tempomat nélkül is odaaragasszam a sebességmérőt a 130-ra (vagy más körülmények között másik határra) és abból is, hogy milyen kis fogyastással bírok közlekedni. Sport-szempontból van olyan élvezetes, mint a gyorshajtás...
Káposztakukac 2009.06.15. 16:26:20
Reggie 2009.06.15. 16:26:21
kutymorgo 2009.06.15. 16:27:12
user smith 2009.06.15. 16:27:45
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 16:29:29
kutymorgo 2009.06.15. 16:30:28
uniball 2009.06.15. 16:30:47
Trafipaxnál gondolom be lehet állítani alsó tartományt is, és ha valaki túl lassan hajt akkor megy a bünti (hacsak nem indokol). Sőt ha tartósan belső sávban húz az is lekövethető pláne ha több kamera is van az útpályán.
A sebességkorlátozást is csak akkor tartják be jobban az emberek ha rendszeresen mérik őket. Érdekes módon az nem esik akkora latba a sebesség választásánál, hogy jobban meg lehet halni, mint az, hogy fizetni kell.
Ha már ilyen egyszerű az emberi szinapszis akkor egyszerű következetes jelenléttel és alsó/felső szabályozással ill. büntetéssel kell kontrollálni. Gondolom fejlettebb Ny.Eu. társadalmakban is mennének mint állat ha lehetne, csak hát nem a közlekedési bírságra szeretnek keresni az emberek. Aztán később a szabályozással alakul a morál is, de addig erőteljesen fogni kell a népet.
A forgalom akadályozása akár lassú haladással akár a jobbra tartás figyelmen kívül hagyásával, akár mással közel olyan veszélyes mint a gyorshajtás. Sok esetben sajnos az ilyen magatartás provokálja ki a szabálysértést.
Minek az oroszlán farkát húzogatni, inkább hagyni kell, hogy szép komótosan elmenjen és mindenki menjen az útján hazafele vagy amerre akar. Jó esetben azonos sebességgel, nyugodtan, mint egy nagy boldog család :)
Windchill 2009.06.15. 16:31:32
Értem én, ezek szerint te azt gondolod, hogy rettenetesen tapló módon meggátollak téged a szabad jogodban, hogy akkor hajts gyorsan, amikor csak akarsz. Szép. :-) Csak azt nem értem, miért fáj az a 130?
user smith 2009.06.15. 16:32:19
Reggie 2009.06.15. 16:32:42
user smith 2009.06.15. 16:35:01
Windchill 2009.06.15. 16:36:56
Ezt én értem, de az autópályán mégis a halálos balesetek nagyon nagy része gyorshajtásból fakad, s nehogy már 2-3 óra idő spórolás (amit kétlek, mert ehhez elképesztően küldeni kellene) miatt veszélyeztesd a szabályosan haladókat. Ezzel az erővel lehetne csinálni egy betonfalak közötti kamikáze sávot, kiírni rá, hogy max 400 km/h (bugatti veyronnal gondban lennél), s tessék, lehet kockáztatni. De ne másokat veszélyeztess, nekem ezzel csak ez a bajom.
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 16:38:16
Ha valaki rámjön 30-40 centire, arra én egy picit megnyomom a féket, vagy méginkább felvillantom a hátsó ködlámpát, hogy jelezzem: Nem szeretem, ha az orrod benne van a fenekemben. Erre te megelőzöl, és ugyanezt csinálod velem, egy kicsit keményebb fékezéssel esetleg...
Egy ilyen pedagógiai lánreakció eredményeképpen egy ismerősöm az árokban kötött ki, egy életre szóló sérülést szenvedettt, míg a kettejük közül legutoljára pedagógiát gyakorló fehér kisteherautó nyom nélkül eltűnt.
Az autópálya, a főútvonal nem iskolapad.
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 16:40:34
Windchill 2009.06.15. 16:40:41
Ezt sem értem. Ha a munkahelyed 500 km-e van, az miért érdekeljen másokat? Ez feljogosít a mindennapos szabály szegésre?
user smith 2009.06.15. 16:40:51
Reggie 2009.06.15. 16:42:26
@pipacsaripacspapucs: "Ha valaki rámjön 30-40 centire, arra én egy picit megnyomom a féket, vagy méginkább felvillantom a hátsó ködlámpát, hogy jelezzem: Nem szeretem, ha az orrod benne van a fenekemben. Erre te megelőzöl, és ugyanezt csinálod velem, egy kicsit keményebb fékezéssel esetleg..."
En nem fekezek ra masra, nem buntetek. Ez te vagy.
uniball 2009.06.15. 16:43:26
Szerintem is a megfelelő politika, hogy Te betartod a szabályt amibe a jobbra tartás is erősen beletartozik és rábízod a yard-ra a betartatást.
Ha valaki rendszeresen száguldozik vagy a rendőr vagy a palánk megfogja, ha meg olyan hülye vagy, hogy elé állsz akkor lehet Te leszel a palánk rossz esetben családostul...
Escobar888 2009.06.15. 16:44:45
Ennek ellenére én is kevésnek tartom a 130 as korlátot.
user smith 2009.06.15. 16:45:01
cso zsi 2009.06.15. 16:45:14
en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country
Windchill 2009.06.15. 16:47:28
Na, köszönöm, tökéletesen nincs igazad. Ha 110-el jönnek ki eléd, s te 170-el, s belemész, akkor esetleg gondolj abba bele, hogy 130-as tempónál le tudtál volna fékezni, mert esetleg féktávon-fékidőn belül van. És ő meg feltételezheti, mivel nincs radar a tükrébe építve, hogy 130-al jössz, mint ami amúgy a megengedett, szóval simán te vagy a hunyó.
Győ 2009.06.15. 16:47:33
A közlekedési morálba, nem csak a szabályok betartása tartozik, hanem az is, hogy figyelünk egymásra.
Ha látom a tükörbe, hogy gyorsabban jön valaki, és én éppen előzök a pályán, akkor előbb gyorsítok, mert neki így nem kell lassítani, és mikor lehet azonnal elengedem. Utánna rögtön vissza tudok állni az én tempómra.
Escobar888 2009.06.15. 16:47:52
user smith 2009.06.15. 16:48:03
user smith 2009.06.15. 16:49:05
user smith 2009.06.15. 16:49:38
Kopi3.14 2009.06.15. 16:49:50
Egyébként ne terelj, a németeknél halálos kétszáz: dhogynem tekintik, csak nem törbvényileg. Egyrészt rengeteg a lasabb haladásra figyelemztető plakát, másrészt ha az ajánlottat túllléped, akkor esetleg még ha vétlen is voltál, de- nem fizeti a biztosító a te kezelési költségeidet, a járműben keletkezett kárt, stb.
Reggie 2009.06.15. 16:49:51
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.06.15. 16:50:02
egyébként is mi közöd ahhoz, hogy ki, hogy vezet. Te ha akarod betartod. Ennyi. Egyes fiam leülhetsz!
cso zsi 2009.06.15. 16:50:33
Azért a határon ott a tábla, hogy javasolt a 130, egyébként ahol nincs korlátozás, ott az "eszméletlen sebesség" is engedélyezett.
De! Bármilyen, ebből fakadó balesetért te vagy a felelős.
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 16:51:10
Viszont aki ezt a 30-40cm-es követési távolságot használja rosszallása kifejezésének, az nyilván az adott pillanatban annyira elragadtatja magát, hogy nem érzi: ez halálosan veszélyes, míg a fiolyamatosan indokolatlanul a belső sávban való közlekedés legrosszabb esetben is max. bunkóság.
Aki pedig nem érzi a veszélyt az adott pillanatban, attól valószínűleg nem áll távol, hogy fordított helyzetben sem érzi: vagyis símán előz, amint tud, aztán beáll eléd, és belesatuzik.
Ha ilyet nem csinálsz, akkor ne vedd magadra. Én első szám lső személyt az érzékletesség céljából használtam. Az említett eset pedig nem kitalált történet, és gyanítom, hogy nem is ritka.
Ha valaki indokolatlanul megy előttem a belső sávban, akkor kivárom, míg lehúzódik. Ha nem teszi, rávillantok egy rövidet - velem is elősfordul, hogy nem veszem észre a mögöttem jövőt, de a villantásra felfigyelek. Ha ez sem használ,bekapcsolom az irányjelzőt, hogy megértse, mit akarok: előzni.
No és ha ez sem használ, akkor általában kihúzódom a külső sávba, és így megyek mögötte egy-két méterrel, hogy szelídebb pedagógiai módszerrel ráébresszem: ott is lehet ugyanilyen sebességgel folyamatosan menni.
És csodák csodája: Ez utóbbi szinte mindig használ. Az ilyen pedagógus windchild-ok, akik agresszivitásukat erőszakos szabályraoktatással szokták kiélni, általában zavarba hozza, ha az, aki előzni akar, mégsem agresszív, hát nem akarnak ők maradni a bunkók - gondolom...
Escobar888 2009.06.15. 16:51:47
Reggie 2009.06.15. 16:51:57
Reggie 2009.06.15. 16:53:46
user smith 2009.06.15. 16:54:36
Escobar888 2009.06.15. 16:56:13
Escobar888 2009.06.15. 16:56:52
Reggie 2009.06.15. 16:57:10
Szerencsere mar regota nem csinalok ilyet, viszont jelzem, hogy a feltevesed amibol levezetsz mindent ("Viszont aki ezt a 30-40cm-es követési távolságot használja rosszallása kifejezésének, az nyilván az adott pillanatban annyira elragadtatja magát, hogy nem érzi: ez halálosan veszélyes, ...") nem feltetlen igaz. En bevallom csinaltam mar ilyet eletemben ugy 4x vagy 5x, es igen is tudataban voltam, hogy veszelyes. Raadasul ez nem a rosszallas kifejezese, hanem olyan tudatos magatartas amirol tudom, hogy a masik megijed tole es ezzel megszakitom a rendorkodeset.
user smith 2009.06.15. 16:58:00
ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.06.15. 17:06:09
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 17:06:54
Őszintén megmondom: Azt szoktam élvezni, mikor én szabályosan megyek (erős autóval), és valaki nagyon rámtolja. Elengedem, aztán a következő emelkedőn szép kényelmesen, fütyörészve elhúzok mellette, és hagyom, hogy köhögjön. Aztán persze visszaengedem, mikor megint üveghangig nyomja a gázt.
---
Városban is ugyanígy vagyok: Ha valaki bukóskodik (pl. buszsávban), arra azt mondom, biztos siet, hadd menjen. Elég szar neki, hogy leizzad, mire 100 métert megtesz. Ha én sietek, néha én is extrém megoldáshoz folyamodom, de nem napi rutin szintjén.
És igen, szoktam pedagógiát is gyakorolni. Vannak olyan hülye közlekedési szituációk Budapesten, pl. a pesti alsórakpart északi végén, ahol két sávból az egyik, általában a külső elfogy. Aki beáll a sorba, az baleknak érzi magát, míg a külső sávban símán beelőznek a bunkók. Volt már, hogy taxis, mikor ezerrel jött, és én elengedtem, a lámpánál megállva volt olyan pofátlan cinikus, hogy egy "kösz" helyett azt mondta: "öcsöcském, nem tehetek róla, hogy belesatuztál, mikor jöttem!" Na azóta nem satuzom bele, hanem átmegyek a külső sávba, és a belső sáv sebességével araszolok. Mert ha ő előrébb jut.
Tehát lehet pedagógiát gyakorolni, néha ildomos is. Csak nem autópályán, nem főútvonalon, és nem olyan módon, ami veszélyes.
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 17:09:03
özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 17:10:03
Budapest-Debrecen 230 km.
200 km/h-val 1,15 óra, azaz 1 óra 9 perc.
130 km/h-val 1,77 óra, azaz 1 óra 46 perc.
a kettő közti különbség 37 perc.
te nagyon ügyes vagy, hogy egy órával hamarabb oda tudsz érni...
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 17:10:12
user smith 2009.06.15. 17:14:43
Ezt légyszíves fejtsd már ki bővebben. Ismerem a helyet. Adott két sáv és kis zebránál beszűkül egyre. Miért bunkó az aki (tök szabályosan) elmegy a jobb oldali sávban amikor az tök üres? Ha az emberek nem lennének olyan "sietősek" hanem intelligensen egy jobbról egy balról módszerrel összezárnának egy sorba akkor talán több ember lenne "bunkó" és kihasználná a két sáv adta lehetőséget így talán nem lenne a sor olyan hosszú és mindenki örülne.
Frank99 2009.06.15. 17:15:28
én nem járok gyorsan, de a 30-as táblánál leselkedők miatt felszereltettem, most ha véletlen ott megyek 4-el, nehogy már 50-100-at fizessek.
gyönyörűen jelez, de nem élek vele vissza...
60 pénz volt, és jó.
Dezső bácsi 2009.06.15. 17:17:41
De igazából akkor ha 70 km/h órával kéne menni, mert akkor még kevesebb lenne a baleset. Igazi dilettáns.
user smith 2009.06.15. 17:18:40
cso zsi 2009.06.15. 17:23:41
Igaz, a kispókkal csak nagyon jó esetben érted el a 130-at, tehát a fékutad nem ment feljebb 40-50 méternél.
Az ABS esetében szép, és jó, hogy nem fog állóra a kerék, de akkor mit is csinál közben? Forog? Tehát nem lesz "radírozás", és az autó elméletileg hamarabb áll meg, mintha csúszna.
De sokkal inkább az irányíthatóság az, ami megmarad.
twilight.struggle 2009.06.15. 17:27:27
^^ez pedig a tipikus szabályszegők érve. a kresz nem tesz, nem tehet és ne is tegyen különbséget autómárkák között.
nem lehet olyan szabály, hogy ha 170-ről ugyanannyi a fékutad, mint egy átlagos autónak 130-ról, akkor +40 km/h-val mehetsz az autópályán.
mindig is a gyorshajtók lesznek a hunyók ilyen esetekben, és ez így is van jól. mert SZÁNDÉKOSAN szegik meg a szabályt.
user smith 2009.06.15. 17:34:24
twilight.struggle 2009.06.15. 17:34:54
user smith 2009.06.15. 17:37:36
twilight.struggle 2009.06.15. 17:39:06
ismerős?
"vezess úgy, hogy mindenkiről azt feltételezed, betartja a szabályokat".
Reggie 2009.06.15. 17:40:20
user smith 2009.06.15. 17:44:44
twilight.struggle 2009.06.15. 17:46:19
amikor ford focusom volt (1,7 tdci) egyik este hazafelé jöttem az m3-on 130-140 km/h-val. szürkület volt. előzni szándékoztam, kétszeri visszapillantóba tekintéssel felmértem a mögöttem, távolban látszó autó sebességét, és dinamikusan hozzákezdtem a manővernek. pillanatok alatt mögém került az a8-as audi, aminek úgy tűnik tévesen mértem fel a sebességét - bőven 200-230 felett jöhetett.
ismétlem: sokkal többen vannak azok akik ilyen helyzetben nem tudják felmérni pontosan a másik sebességét, mert az észlelésnek olyan határán van, amit az agyunk nem képes minden esetben helyesen értelmezni.
twilight.struggle 2009.06.15. 17:48:45
zootyo 2009.06.15. 17:48:46
Hidalgo 2009.06.15. 17:50:37
user smith 2009.06.15. 17:51:27
özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 17:59:05
elég figyelmesen elolvastam... például azt is írtad, hogy háztól házig 150-es átlagot mész (és ehhez 200-zal kell ugye közlekedned). namármost ha 130-cal mész, akkor abból se jön ki a 130-as átlag, csak úgy 110-es.
150-nes átlaggal 1 óra 32 perc, 110-es átlaggal 2 óra 6 perc, a különbség 34 perc, még kevesebb is, mint az előbb.
szóval te nagyon ügyes vagy, hogy egy órával hamarabb oda tudsz érni... (bár írtál oda-vissza 3 órát is - mielőtt megint megállapítanád, hogy nem figyeltem)
2009.06.15. 18:03:15
casey rybak 2009.06.15. 18:07:41
Na te szerencsétlen,a 130as szabályt nem neked kell betartatnod,viszont a jobbra tartási kötelezettség szabálya vonatkozik rád!Ha elém állnál így még ki is kísérnélek egy kútig,ott meg szájba vernélek.
Reggie 2009.06.15. 18:11:11
Reggie 2009.06.15. 18:13:08
Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:17:50
Kopi3.14 2009.06.15. 18:21:14
Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:22:02
Jah, és a 3 sávnál a legbelsőbe sem szabad bemenni a kisteherrel. Ezt az Expertes kollégának üzenem.
Kopi3.14 2009.06.15. 18:23:20
@cso zsi: pontosan. De sok helyen a soksávoson ott virít a 100-as tábla is, Nürnbergnél, Würzburgnál, Frankfurtnál, pl. És Regensburgnál meg nappali 100 van, ami éjjel mehet többel. De Leverkusennél az A1-A3 is végig korlátos, 100-ra, pedig ott is akad helyenként sok sáv.
Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:23:50
BZL 2009.06.15. 18:25:32
Az, hogy tilos. Ezt tényleg olyan nehéz felfogni?
Bezzeg ha ellopnák az autódat fel lennél háborodva, mert ugyan az is tilos, de az másnak van haszna nem neked.
Fishbed. 2009.06.15. 18:25:36
Aki RENDSZERESEN 200-zal száguldozik, záróvonalon előz, előrepofátlankodik a busz/kanyarodó sávban, nem tartja be a követési távolságot, ezzel veszélyezteti a normálisan közlekedőket (szerintem még a többség normális), annak örökre elvenném a jogsiját, mert, az ilyen ember nem való kormány mögé.
Reggie 2009.06.15. 18:25:37
tcsiga 2009.06.15. 18:25:56
De szép is lenne, ha mindenki odafigyelne a másikra, nem gerjesztene feleslegesen idegességet, és lehetne haladni is...
Talán baleset is kevesebb lenne.
De jó lenne...
travelnyuszi 2009.06.15. 18:26:03
Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:28:45
Kopi3.14 2009.06.15. 18:31:30
travelnyuszi 2009.06.15. 18:33:07
özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 18:37:07
játszhatunk ilyet tovább is ;-)
szóval te háztól házig, beleértve a város(oka)t is, 150-es átlagot mész. mint tudjuk, így a 230 km neked 1 óra 32 perc.
nem tudom mennyi ebből neked a városi szakasz, de számoljunk jó sokat, bp-re 10 km-t, debrecenre 5 km-t, az már csak elég lesz. marad 215 km autópályára, a 110-es átlaggal, a városra meg számoljunk 30-as átlagot. az annyi mint 1 óra 57 perc pályán, meg 30 perc városban, összesen 2 óra 27 perc.
affene, én tényleg mindent megpróbáltam, de még mindig hiányzik 5 perc abból az egy óra előnyből ;-)
Ez vagyok 2009.06.15. 18:46:19
Megmondóleoltó (iloveu123) · http://huszoneves.blog.hu/ 2009.06.15. 18:47:54
2. Nem a sebesség miatt halnak meg az emberek, hanem azért, mert basznak odafigyelni. Biztonsági öv nélkül 50-el is meg tudsz halni, övvel 70-ig, talán 100-ig van esélyed. Az autópályán 130-al lehet menni: innentől igazából kurvamindegy, hogy 130, vagy 230. Ha baj van, akkor kurva nagy baj van.
ODA KELL FIGYELNI! Ha nem tudsz, menj busszal/vonattal/gyalog/sehogy....
Kopi3.14 2009.06.15. 18:57:06
proton1701 2009.06.15. 18:58:01
özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 19:01:08
ma ilyen számolgatós napom van ;-) szóval dehogy mindegy, mennyivel mész. tudniillik a féktáv az egy olyan csúnya dolog, hogy a sebességgel négyzetes arányban nő. ebből kifolyólag pl. 184-ről a fékút pont kétszer olyan hosszú, mint 130-ról.
de még nem is ez a legnagyobb baj. hanem az, hogy a fentiekből következően azon a ponton, ahol 130-ról épp meg lehet állni, ott a 184-ről fékező egészen pontosan 130-cal csattan bele akármibe...
és hát az azért nem annyira mindegy, hogy a feltorlódott sor végén álló kamion ütközője előtt éppen megállok, vagy pegig kilóharminccal belecsattanok.
twilight.struggle 2009.06.15. 19:18:56
BZL 2009.06.15. 19:21:05
Ilyenkor a sofőr két dolgot tehet:
1. Az idő 40%-ban a visszapillantót lesi, és folyamatosan szlalomozik a kamionok közé, majd vissza.
2. Azt amit Windchill - aki önkéntes rendőrködik ami életveszélyes, de meg tudom érteni hogy elege van.
A jobbra t. k. hivatkozni egy gyorshajtónak azért is furcsa, mert ő - mint 200-al haladó objektum - egyáltalán nem is létezhetne az úton, sokkal súlyosabb szabályt sért, mint aki esetleg nem tart jobbra.
Ez olyan mintha egy bazi nagy konyhakéssel mászkálnék az utcán, kibeleznék minden szembejövőt, közben meg azon lennék felháborodva hogy az emberek milyen udvariatlanok, és sosem fésülködnek meg rendesen.
belakis 2009.06.15. 19:26:21
azt ugye tudod, hogy TE NEM TARTATHATOD BE A KRESZT SENKIVEL?
Hogy nincs jogod hozzá?
És hogy szabályt szegsz azzal, hogy nem tartassz jobbra? A belső sáv CSAK előzésre van.
Függeltenül attól, hogy Úri kedved mit tart....
Kívánom, hogy ezt próbáld ki Németországban is.
Ott letolnak a frászba az útról. (szó szerint!)
Ez az egész pont olyan abszurd, mint a "jobbról előzni tilos"
Hogy miért? Mert a paraszt jobbra tart! Így nincs is mód jobbról előzni. Ezt is csak nekünk találták ki....
Netuddki. 2009.06.15. 19:26:42
Valaki mondja már meg, hogy miért lehet ott csak 80 km/h-val menni?
Az M7-ről szerencsére eltávolították az értelmetlen 100 km/h-s sebességkorlátozó táblákat.
Kopi3.14 2009.06.15. 19:28:27
BZL 2009.06.15. 19:31:35
- Jó érzés valakit letolni
- Fontos embernek érezheti magát
- Időt nyer vele
Szerintem a megoldás az lenne ha egyszerűen átlagsebességeket számolnának az pálya két pontja között, ha már a rendszámokat úgyis figyelni kell a matricák miatt.
belakis 2009.06.15. 19:32:46
Tavaly május óta "működik".
Pénzhiány (nem kevés összeg hitelesíteni) miatt pedig késik. De hamarost....
Kopi3.14 2009.06.15. 19:34:31
belakis 2009.06.15. 19:35:46
Képzeld, láttam ;) És toltak meg az orrom elött autót.
De mindegy.
Ez nem ide tartozik.
ON
Kopi3.14 2009.06.15. 19:40:01
MetalStorm 2009.06.15. 19:43:51
Egyszer lenne nekem ilyen élményem, hogy 30-40 cm-re jön mögém. Nem nevelnék. Kiraknám a megkülönböztetettet, lekísérném a pályáról és elvenném a jogsiját és bekísérném vérvételre, hogy utána még kicsit legyen ideje gondolkodni. Aztám mézelődjön.
Tipikusan az a mentalitás, mint a motorosoknál. Nem figyelünk rájuk. Hogyan tegyük meg, ha +200 km/h-val jön? Megnézném azt a májert, aki középső visszapillantóból megbecsüli azt a sebességet. Az okoskodóknak üzenem, hogy álljon ki egy vonat elé, és becsülje meg szemből mennyivel megy. Egy tükörből.
MetalStorm 2009.06.15. 19:54:06
Tehát a mögöttem haladó jármű is közel 130 körüli sebességgel megy (+/- 20 km/h, mert arra azt mondom, hogy belefér, lejtett az út)
user smith 2009.06.15. 20:06:19
user smith 2009.06.15. 20:08:54
- Jó érzés valakit letolni
- Fontos embernek érezheti magát
- Időt nyer vele"
Ez téged jellemez. Ha megtehetnéd te valószínűleg ezért hajtanál gyorsan. Látszik, hogy még életedben nem mentél 112 fölött. Én pl azért hajtok gyorsan mert élvezem. Gyorsan menni jó érzés. És ha ezzel senkit nem veszélyeztetek "csak" a szabályt szegem meg amiért pedig adott esetben vállalom a felelősséget akkor senkinek semmi köze hozzá...
Kopi3.14 2009.06.15. 20:12:13
belakis 2009.06.15. 20:18:45
Ami nem megy, nem kell erőltetni.
Pont ugyanolyan felelőtlenség, pont ugyanúgy büntetni kéne, mint az autópályán 70-110el előzést.
És lehet mutogatni a gyorshajtókra, a balesetben pont ugyanolyan részes, mint az a hétvégivezető, aki kimegy elé, akit telibever. Aki nem tudja felmérni a sebességet, aki mögüle érkezik, és emiatt mindketten belehalnak.
Passzolok.
belakis 2009.06.15. 20:20:54
És itt nem a gyorshajtás mellett tüntetek.
Egyszerűen csak egy egészséges kompromisszumot kéne találni, és nem mutogatni a másikra.
2009.06.15. 20:24:00
Na ekkora baromságot még senki sem írt itt le
cso zsi 2009.06.15. 20:33:53
"Én pl azért hajtok gyorsan mert élvezem."
Az alacsonyan szálló motorosok is erre hivatkoznak.
A sebesség élvezetére nem a közút való, ahol előfordul mindenféle szerencsétlen, és magunkfajta "profi" pilóta is.
user smith 2009.06.15. 20:37:03
user smith 2009.06.15. 20:41:56
cso zsi 2009.06.15. 20:49:14
A táblán jelzett értékek nem ajánlások, hanem engedélyezett maximumok.
Van fényképem 23 évvel ezelőttről, városban.
Előztem már 3-4 éve Barkassal is 70-nel pályán, képzelheted, mennyivel ment az előzendő, és fostam is rendesen, nehogy valami 100-zal száguldó fellökjön.
A német pályákon azért meg szoktam nyomni a 3000 köbcentinél nagyobb autóknak.
Ahol nem nagyon tolják le az embert az útról, ugyanis ott nagyon tilos dolog, és utólag is kiküldik a csekket, amennyiben sikeres kép készült.
2009.06.15. 21:04:07
Akik meg azt gondolják, hogy németajkú területen dívik az itthonihoz hasonló paraszt stílus azok ugyan vegyék már a fáradságot és menjenek ki, ne csak a monitor elől arcoskodjanak, és javaslom üljenek be egy német mellé. Azon országokban én eddig parasztul közlekedni csak magyar/román/szlovák rendszámmal láttam bárkit...gondolom köztünk vannak itt is :) Nem azt kéne hangosan üvölteni, hogy bezzeg ott ennyi és ennyi a sebességhatár hanem átvenni a közlekedési kultúrájukat és majd utána lehet gyorsan menni. De az gondolom nem megy..udvariasnak és szabálytisztelőnek lenni nem menő, csak azt látni hogy ők 200al is mehetnek az igen :)
user smith 2009.06.15. 21:51:27
"És ha ezzel senkit nem veszélyeztetek "csak" a szabályt szegem meg"
Na ekkora baromságot még senki sem írt itt le
Itt pont a kulturált közlekedésre próbáltam célozni de te burkoltan lebarmoztál. Te is végigolvashatnád mit írok.
cso zsi 2009.06.15. 21:55:40
Vannak, akik nem ismerik a fizikát, és "lesodródnak az útról" című egysorosba halnak, vagy rokkannak bele.
Az ütközéseim mind 100 alatti tempónál történtek, volt sajáthibás (köv.táv be nem tartása), és volt oldaról, valamint frontális is.
twilight.struggle 2009.06.15. 22:02:29
BUTA VAGY. nem az a gond a gyorshajtásoddal, hogy esetleg "megkapod érte méltó büntetésedet", hanem azzal, hogy másokat veszélyeztetsz.
példa: nejemmel történt. M3-as pálya, pestről debrecen felé. asszonykám belső sávban előz, amikor valami nagyon szokatlant, valami teljesen oda nem illőt lát felbukkanni száz-százötven méter távolságra a menetirányokat elválasztó sövény felett. azt hitte első ránézésre, hogy valakinek lerepült a motorházteteje. nem az volt, hanem egy egész autó. ráfutásos karambol volt, és az egyik résztvevője átrepült autóstul a szemközti pályaszakaszra.
soha nem tudhatod, hogy mikor történik ilyesmi veled. attól hogy hülye vagy és szarsz arra, hogy mik a szabályok, attól még nem csak magadnak árthatsz.
(megj.: a "repülő" autó sofőrje egy középkorú nő egy elég erős sokkal megúszta az esetet, nejem elmondása szerint azt hitte, hogy megpördült a sávjában és még mindig pest felé tartó sávokban van...)
user smith 2009.06.15. 22:24:59
belakis 2009.06.15. 23:00:57
Persze, jogában áll. Ezt senki se tagadja, csak vannak szempontok.
Mihelyt meggyőződött arról, hogy nem tart fel senkit, előzhet. Akár 130-cal jön, akár gyorsabban.
Ha pedig nem tudja felmérni a sebességét, akkor ne menjen ki. Erre utaltam.
Ebből van a baleset. Hétvégéi vehető ugyanúgy nem áll meg 130ról, mint az önjelölt rallipilóta 230ról.
cso zsi 2009.06.15. 23:38:19
Ajánlatos megnéznetek, hogy ÁLLÓ autó tükréből képesek vagytok-e felmérni egy ÁLLÓ autó távolságát.
static.panoramio.com/photos/original/15353939.jpg :))
Aztán egy 180-nal közelítő autót, amely 50 métert tesz meg másodpercenként. (130-cal 36 métert teszünk meg.)
Vagyis, 20 másodperccel korábban 1 km-nyire volt attól a ponttól, ahol a "lassabb" jármű elkezdi a számára tiszta előzését egy kamionsornak.
belakis 2009.06.15. 23:43:24
Emiatt kell ketszer belenezni. nem egyszer / hiszen egyszeri belenezessel valoban nem lehet megallapitani sebesseget/ nezni majd kimenni. nekem logikusnak tunik!
es egyantalan nem ordongosseg, aki naponta hasznalja a visszapillantot, az megmondja konnyeden.
twilight.struggle 2009.06.16. 07:49:03
az a gond az érveléseddel, hogy nem veszed figyelembe a legfontosabb tényezőt, pont azt, ami a bejegyzés lényege: a sebességet.
minél gyorsabban mész, annál több körülményt kell(ene) figyelembe venned. nem mindegy, hogy 30-cal vagy 220-szal mész, ezt még te is beláthatod. 150-160 felett már folyamatosan figyelned kell(ene) a környezeted - nem hiába rendezik szigorúbbnál szigorúbb körülmények között az autóversenyeket sem.
ha defekted van 200-nál sokkal nyagyobb veszélyt idézel elő, mint 130-nál, már csak józan paraszti ésszel számolva is, hisz 130-nál jóval nagyobb veszélyt jelentesz defekt esetén, mint 30-nál.
remélem érted, hogy mit akarok mondani. minél gyorsabban mész, annál nagyobb veszélyt jelentesz, nincs olyan, hogy 130 felett már mindegy. ha 130-cal mész, lehet, hogy nem repülsz át a korláton ráfutás esetén, ha 200-zal, akkor már nagy esélye van, és akkor már a szemből jövőkre is veszélyt jelenthetsz.
cso zsi 2009.06.16. 08:27:18
www.mno.hu/portal/303800
Azt viszont kijelenthetjük, hogy a Dodge Viper vagy típus-, vagy személyiséghibás:
2009.06.13.
www.langlovagok.hu/html/galeria/3366.shtml
2009.06.14.
www.langlovagok.hu/html/galeria/3362.shtml
Szegény csávót elüldözhették Kaliforniából (ha jó veszem ki a rendszámról), és itt kell a padlólemezen túl tolni a gázpedált.
2009.06.16. 09:19:26
twilight.struggle 2009.06.16. 11:45:57
ez valóban így van, nem is mondtam mást. de a sebességgel arányosan nő a súlyosabb balesetek száma, nincs olyan, hogy 130 és afelett már tökmindegy mennyivel mész.
belakis 2009.06.16. 17:34:52
Hm?
Első pillantás.
Következő pillantásnál már fele ilyen messze van csak.
És láss csodát, gyorsan jön!
Állóképből pedig valóban nem lehet sebességet saccolni ;)