A rendőrség van olyan kedves és havonta összeszedi nekünk, hogy kik tekertek a legdurvábban az utóbbi időben és ezért mennyit perkáltak az államnak. 130 ezer a teteje?
2009.05.26. Autópályán 130 km/h helyett 221 km/h-val közlekedett
Kiszabott közigazgatási bírság összege: 130.000 Ft
2009.05.23. M3 autópálya, 80 km/h helyett 162 km/h
Kiszabott közigazgatási bírság összege: 130.000 Ft
2009.05.17. Vatta belterülete, 50 km/h helyett 114 km/h
Kiszabott közigazgatási bírság összege: 130.000 Ft
240 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
user smith 2009.06.15. 16:48:03
user smith 2009.06.15. 16:49:05
user smith 2009.06.15. 16:49:38
Kopi3.14 2009.06.15. 16:49:50
Egyébként ne terelj, a németeknél halálos kétszáz: dhogynem tekintik, csak nem törbvényileg. Egyrészt rengeteg a lasabb haladásra figyelemztető plakát, másrészt ha az ajánlottat túllléped, akkor esetleg még ha vétlen is voltál, de- nem fizeti a biztosító a te kezelési költségeidet, a járműben keletkezett kárt, stb.
Reggie 2009.06.15. 16:49:51
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.06.15. 16:50:02
egyébként is mi közöd ahhoz, hogy ki, hogy vezet. Te ha akarod betartod. Ennyi. Egyes fiam leülhetsz!
cso zsi 2009.06.15. 16:50:33
Azért a határon ott a tábla, hogy javasolt a 130, egyébként ahol nincs korlátozás, ott az "eszméletlen sebesség" is engedélyezett.
De! Bármilyen, ebből fakadó balesetért te vagy a felelős.
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 16:51:10
Viszont aki ezt a 30-40cm-es követési távolságot használja rosszallása kifejezésének, az nyilván az adott pillanatban annyira elragadtatja magát, hogy nem érzi: ez halálosan veszélyes, míg a fiolyamatosan indokolatlanul a belső sávban való közlekedés legrosszabb esetben is max. bunkóság.
Aki pedig nem érzi a veszélyt az adott pillanatban, attól valószínűleg nem áll távol, hogy fordított helyzetben sem érzi: vagyis símán előz, amint tud, aztán beáll eléd, és belesatuzik.
Ha ilyet nem csinálsz, akkor ne vedd magadra. Én első szám lső személyt az érzékletesség céljából használtam. Az említett eset pedig nem kitalált történet, és gyanítom, hogy nem is ritka.
Ha valaki indokolatlanul megy előttem a belső sávban, akkor kivárom, míg lehúzódik. Ha nem teszi, rávillantok egy rövidet - velem is elősfordul, hogy nem veszem észre a mögöttem jövőt, de a villantásra felfigyelek. Ha ez sem használ,bekapcsolom az irányjelzőt, hogy megértse, mit akarok: előzni.
No és ha ez sem használ, akkor általában kihúzódom a külső sávba, és így megyek mögötte egy-két méterrel, hogy szelídebb pedagógiai módszerrel ráébresszem: ott is lehet ugyanilyen sebességgel folyamatosan menni.
És csodák csodája: Ez utóbbi szinte mindig használ. Az ilyen pedagógus windchild-ok, akik agresszivitásukat erőszakos szabályraoktatással szokták kiélni, általában zavarba hozza, ha az, aki előzni akar, mégsem agresszív, hát nem akarnak ők maradni a bunkók - gondolom...
Escobar888 2009.06.15. 16:51:47
Reggie 2009.06.15. 16:51:57
Reggie 2009.06.15. 16:53:46
user smith 2009.06.15. 16:54:36
Escobar888 2009.06.15. 16:56:13
Escobar888 2009.06.15. 16:56:52
Reggie 2009.06.15. 16:57:10
Szerencsere mar regota nem csinalok ilyet, viszont jelzem, hogy a feltevesed amibol levezetsz mindent ("Viszont aki ezt a 30-40cm-es követési távolságot használja rosszallása kifejezésének, az nyilván az adott pillanatban annyira elragadtatja magát, hogy nem érzi: ez halálosan veszélyes, ...") nem feltetlen igaz. En bevallom csinaltam mar ilyet eletemben ugy 4x vagy 5x, es igen is tudataban voltam, hogy veszelyes. Raadasul ez nem a rosszallas kifejezese, hanem olyan tudatos magatartas amirol tudom, hogy a masik megijed tole es ezzel megszakitom a rendorkodeset.
user smith 2009.06.15. 16:58:00
ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.06.15. 17:06:09
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 17:06:54
Őszintén megmondom: Azt szoktam élvezni, mikor én szabályosan megyek (erős autóval), és valaki nagyon rámtolja. Elengedem, aztán a következő emelkedőn szép kényelmesen, fütyörészve elhúzok mellette, és hagyom, hogy köhögjön. Aztán persze visszaengedem, mikor megint üveghangig nyomja a gázt.
---
Városban is ugyanígy vagyok: Ha valaki bukóskodik (pl. buszsávban), arra azt mondom, biztos siet, hadd menjen. Elég szar neki, hogy leizzad, mire 100 métert megtesz. Ha én sietek, néha én is extrém megoldáshoz folyamodom, de nem napi rutin szintjén.
És igen, szoktam pedagógiát is gyakorolni. Vannak olyan hülye közlekedési szituációk Budapesten, pl. a pesti alsórakpart északi végén, ahol két sávból az egyik, általában a külső elfogy. Aki beáll a sorba, az baleknak érzi magát, míg a külső sávban símán beelőznek a bunkók. Volt már, hogy taxis, mikor ezerrel jött, és én elengedtem, a lámpánál megállva volt olyan pofátlan cinikus, hogy egy "kösz" helyett azt mondta: "öcsöcském, nem tehetek róla, hogy belesatuztál, mikor jöttem!" Na azóta nem satuzom bele, hanem átmegyek a külső sávba, és a belső sáv sebességével araszolok. Mert ha ő előrébb jut.
Tehát lehet pedagógiát gyakorolni, néha ildomos is. Csak nem autópályán, nem főútvonalon, és nem olyan módon, ami veszélyes.
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 17:09:03
özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 17:10:03
Budapest-Debrecen 230 km.
200 km/h-val 1,15 óra, azaz 1 óra 9 perc.
130 km/h-val 1,77 óra, azaz 1 óra 46 perc.
a kettő közti különbség 37 perc.
te nagyon ügyes vagy, hogy egy órával hamarabb oda tudsz érni...
pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 17:10:12
user smith 2009.06.15. 17:14:43
Ezt légyszíves fejtsd már ki bővebben. Ismerem a helyet. Adott két sáv és kis zebránál beszűkül egyre. Miért bunkó az aki (tök szabályosan) elmegy a jobb oldali sávban amikor az tök üres? Ha az emberek nem lennének olyan "sietősek" hanem intelligensen egy jobbról egy balról módszerrel összezárnának egy sorba akkor talán több ember lenne "bunkó" és kihasználná a két sáv adta lehetőséget így talán nem lenne a sor olyan hosszú és mindenki örülne.
Frank99 2009.06.15. 17:15:28
én nem járok gyorsan, de a 30-as táblánál leselkedők miatt felszereltettem, most ha véletlen ott megyek 4-el, nehogy már 50-100-at fizessek.
gyönyörűen jelez, de nem élek vele vissza...
60 pénz volt, és jó.
Dezső bácsi 2009.06.15. 17:17:41
De igazából akkor ha 70 km/h órával kéne menni, mert akkor még kevesebb lenne a baleset. Igazi dilettáns.
user smith 2009.06.15. 17:18:40
cso zsi 2009.06.15. 17:23:41
Igaz, a kispókkal csak nagyon jó esetben érted el a 130-at, tehát a fékutad nem ment feljebb 40-50 méternél.
Az ABS esetében szép, és jó, hogy nem fog állóra a kerék, de akkor mit is csinál közben? Forog? Tehát nem lesz "radírozás", és az autó elméletileg hamarabb áll meg, mintha csúszna.
De sokkal inkább az irányíthatóság az, ami megmarad.
twilight.struggle 2009.06.15. 17:27:27
^^ez pedig a tipikus szabályszegők érve. a kresz nem tesz, nem tehet és ne is tegyen különbséget autómárkák között.
nem lehet olyan szabály, hogy ha 170-ről ugyanannyi a fékutad, mint egy átlagos autónak 130-ról, akkor +40 km/h-val mehetsz az autópályán.
mindig is a gyorshajtók lesznek a hunyók ilyen esetekben, és ez így is van jól. mert SZÁNDÉKOSAN szegik meg a szabályt.
user smith 2009.06.15. 17:34:24
twilight.struggle 2009.06.15. 17:34:54
user smith 2009.06.15. 17:37:36
twilight.struggle 2009.06.15. 17:39:06
ismerős?
"vezess úgy, hogy mindenkiről azt feltételezed, betartja a szabályokat".
Reggie 2009.06.15. 17:40:20
user smith 2009.06.15. 17:44:44
twilight.struggle 2009.06.15. 17:46:19
amikor ford focusom volt (1,7 tdci) egyik este hazafelé jöttem az m3-on 130-140 km/h-val. szürkület volt. előzni szándékoztam, kétszeri visszapillantóba tekintéssel felmértem a mögöttem, távolban látszó autó sebességét, és dinamikusan hozzákezdtem a manővernek. pillanatok alatt mögém került az a8-as audi, aminek úgy tűnik tévesen mértem fel a sebességét - bőven 200-230 felett jöhetett.
ismétlem: sokkal többen vannak azok akik ilyen helyzetben nem tudják felmérni pontosan a másik sebességét, mert az észlelésnek olyan határán van, amit az agyunk nem képes minden esetben helyesen értelmezni.
twilight.struggle 2009.06.15. 17:48:45
zootyo 2009.06.15. 17:48:46
Hidalgo 2009.06.15. 17:50:37
user smith 2009.06.15. 17:51:27
özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 17:59:05
elég figyelmesen elolvastam... például azt is írtad, hogy háztól házig 150-es átlagot mész (és ehhez 200-zal kell ugye közlekedned). namármost ha 130-cal mész, akkor abból se jön ki a 130-as átlag, csak úgy 110-es.
150-nes átlaggal 1 óra 32 perc, 110-es átlaggal 2 óra 6 perc, a különbség 34 perc, még kevesebb is, mint az előbb.
szóval te nagyon ügyes vagy, hogy egy órával hamarabb oda tudsz érni... (bár írtál oda-vissza 3 órát is - mielőtt megint megállapítanád, hogy nem figyeltem)
2009.06.15. 18:03:15
casey rybak 2009.06.15. 18:07:41
Na te szerencsétlen,a 130as szabályt nem neked kell betartatnod,viszont a jobbra tartási kötelezettség szabálya vonatkozik rád!Ha elém állnál így még ki is kísérnélek egy kútig,ott meg szájba vernélek.
Reggie 2009.06.15. 18:11:11
Reggie 2009.06.15. 18:13:08
Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:17:50
Kopi3.14 2009.06.15. 18:21:14
Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:22:02
Jah, és a 3 sávnál a legbelsőbe sem szabad bemenni a kisteherrel. Ezt az Expertes kollégának üzenem.
Kopi3.14 2009.06.15. 18:23:20
@cso zsi: pontosan. De sok helyen a soksávoson ott virít a 100-as tábla is, Nürnbergnél, Würzburgnál, Frankfurtnál, pl. És Regensburgnál meg nappali 100 van, ami éjjel mehet többel. De Leverkusennél az A1-A3 is végig korlátos, 100-ra, pedig ott is akad helyenként sok sáv.
Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:23:50
BZL 2009.06.15. 18:25:32
Az, hogy tilos. Ezt tényleg olyan nehéz felfogni?
Bezzeg ha ellopnák az autódat fel lennél háborodva, mert ugyan az is tilos, de az másnak van haszna nem neked.
Fishbed. 2009.06.15. 18:25:36
Aki RENDSZERESEN 200-zal száguldozik, záróvonalon előz, előrepofátlankodik a busz/kanyarodó sávban, nem tartja be a követési távolságot, ezzel veszélyezteti a normálisan közlekedőket (szerintem még a többség normális), annak örökre elvenném a jogsiját, mert, az ilyen ember nem való kormány mögé.
Reggie 2009.06.15. 18:25:37
tcsiga 2009.06.15. 18:25:56
De szép is lenne, ha mindenki odafigyelne a másikra, nem gerjesztene feleslegesen idegességet, és lehetne haladni is...
Talán baleset is kevesebb lenne.
De jó lenne...
travelnyuszi 2009.06.15. 18:26:03
Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:28:45
Kopi3.14 2009.06.15. 18:31:30
travelnyuszi 2009.06.15. 18:33:07
özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 18:37:07
játszhatunk ilyet tovább is ;-)
szóval te háztól házig, beleértve a város(oka)t is, 150-es átlagot mész. mint tudjuk, így a 230 km neked 1 óra 32 perc.
nem tudom mennyi ebből neked a városi szakasz, de számoljunk jó sokat, bp-re 10 km-t, debrecenre 5 km-t, az már csak elég lesz. marad 215 km autópályára, a 110-es átlaggal, a városra meg számoljunk 30-as átlagot. az annyi mint 1 óra 57 perc pályán, meg 30 perc városban, összesen 2 óra 27 perc.
affene, én tényleg mindent megpróbáltam, de még mindig hiányzik 5 perc abból az egy óra előnyből ;-)
Ez vagyok 2009.06.15. 18:46:19
Megmondóleoltó (iloveu123) · http://huszoneves.blog.hu/ 2009.06.15. 18:47:54
2. Nem a sebesség miatt halnak meg az emberek, hanem azért, mert basznak odafigyelni. Biztonsági öv nélkül 50-el is meg tudsz halni, övvel 70-ig, talán 100-ig van esélyed. Az autópályán 130-al lehet menni: innentől igazából kurvamindegy, hogy 130, vagy 230. Ha baj van, akkor kurva nagy baj van.
ODA KELL FIGYELNI! Ha nem tudsz, menj busszal/vonattal/gyalog/sehogy....
Kopi3.14 2009.06.15. 18:57:06
proton1701 2009.06.15. 18:58:01
özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 19:01:08
ma ilyen számolgatós napom van ;-) szóval dehogy mindegy, mennyivel mész. tudniillik a féktáv az egy olyan csúnya dolog, hogy a sebességgel négyzetes arányban nő. ebből kifolyólag pl. 184-ről a fékút pont kétszer olyan hosszú, mint 130-ról.
de még nem is ez a legnagyobb baj. hanem az, hogy a fentiekből következően azon a ponton, ahol 130-ról épp meg lehet állni, ott a 184-ről fékező egészen pontosan 130-cal csattan bele akármibe...
és hát az azért nem annyira mindegy, hogy a feltorlódott sor végén álló kamion ütközője előtt éppen megállok, vagy pegig kilóharminccal belecsattanok.
twilight.struggle 2009.06.15. 19:18:56
BZL 2009.06.15. 19:21:05
Ilyenkor a sofőr két dolgot tehet:
1. Az idő 40%-ban a visszapillantót lesi, és folyamatosan szlalomozik a kamionok közé, majd vissza.
2. Azt amit Windchill - aki önkéntes rendőrködik ami életveszélyes, de meg tudom érteni hogy elege van.
A jobbra t. k. hivatkozni egy gyorshajtónak azért is furcsa, mert ő - mint 200-al haladó objektum - egyáltalán nem is létezhetne az úton, sokkal súlyosabb szabályt sért, mint aki esetleg nem tart jobbra.
Ez olyan mintha egy bazi nagy konyhakéssel mászkálnék az utcán, kibeleznék minden szembejövőt, közben meg azon lennék felháborodva hogy az emberek milyen udvariatlanok, és sosem fésülködnek meg rendesen.
belakis 2009.06.15. 19:26:21
azt ugye tudod, hogy TE NEM TARTATHATOD BE A KRESZT SENKIVEL?
Hogy nincs jogod hozzá?
És hogy szabályt szegsz azzal, hogy nem tartassz jobbra? A belső sáv CSAK előzésre van.
Függeltenül attól, hogy Úri kedved mit tart....
Kívánom, hogy ezt próbáld ki Németországban is.
Ott letolnak a frászba az útról. (szó szerint!)
Ez az egész pont olyan abszurd, mint a "jobbról előzni tilos"
Hogy miért? Mert a paraszt jobbra tart! Így nincs is mód jobbról előzni. Ezt is csak nekünk találták ki....
Netuddki. 2009.06.15. 19:26:42
Valaki mondja már meg, hogy miért lehet ott csak 80 km/h-val menni?
Az M7-ről szerencsére eltávolították az értelmetlen 100 km/h-s sebességkorlátozó táblákat.
Kopi3.14 2009.06.15. 19:28:27
BZL 2009.06.15. 19:31:35
- Jó érzés valakit letolni
- Fontos embernek érezheti magát
- Időt nyer vele
Szerintem a megoldás az lenne ha egyszerűen átlagsebességeket számolnának az pálya két pontja között, ha már a rendszámokat úgyis figyelni kell a matricák miatt.
belakis 2009.06.15. 19:32:46
Tavaly május óta "működik".
Pénzhiány (nem kevés összeg hitelesíteni) miatt pedig késik. De hamarost....
Kopi3.14 2009.06.15. 19:34:31
belakis 2009.06.15. 19:35:46
Képzeld, láttam ;) És toltak meg az orrom elött autót.
De mindegy.
Ez nem ide tartozik.
ON
Kopi3.14 2009.06.15. 19:40:01
MetalStorm 2009.06.15. 19:43:51
Egyszer lenne nekem ilyen élményem, hogy 30-40 cm-re jön mögém. Nem nevelnék. Kiraknám a megkülönböztetettet, lekísérném a pályáról és elvenném a jogsiját és bekísérném vérvételre, hogy utána még kicsit legyen ideje gondolkodni. Aztám mézelődjön.
Tipikusan az a mentalitás, mint a motorosoknál. Nem figyelünk rájuk. Hogyan tegyük meg, ha +200 km/h-val jön? Megnézném azt a májert, aki középső visszapillantóból megbecsüli azt a sebességet. Az okoskodóknak üzenem, hogy álljon ki egy vonat elé, és becsülje meg szemből mennyivel megy. Egy tükörből.
MetalStorm 2009.06.15. 19:54:06
Tehát a mögöttem haladó jármű is közel 130 körüli sebességgel megy (+/- 20 km/h, mert arra azt mondom, hogy belefér, lejtett az út)
user smith 2009.06.15. 20:06:19
user smith 2009.06.15. 20:08:54
- Jó érzés valakit letolni
- Fontos embernek érezheti magát
- Időt nyer vele"
Ez téged jellemez. Ha megtehetnéd te valószínűleg ezért hajtanál gyorsan. Látszik, hogy még életedben nem mentél 112 fölött. Én pl azért hajtok gyorsan mert élvezem. Gyorsan menni jó érzés. És ha ezzel senkit nem veszélyeztetek "csak" a szabályt szegem meg amiért pedig adott esetben vállalom a felelősséget akkor senkinek semmi köze hozzá...
Kopi3.14 2009.06.15. 20:12:13
belakis 2009.06.15. 20:18:45
Ami nem megy, nem kell erőltetni.
Pont ugyanolyan felelőtlenség, pont ugyanúgy büntetni kéne, mint az autópályán 70-110el előzést.
És lehet mutogatni a gyorshajtókra, a balesetben pont ugyanolyan részes, mint az a hétvégivezető, aki kimegy elé, akit telibever. Aki nem tudja felmérni a sebességet, aki mögüle érkezik, és emiatt mindketten belehalnak.
Passzolok.
belakis 2009.06.15. 20:20:54
És itt nem a gyorshajtás mellett tüntetek.
Egyszerűen csak egy egészséges kompromisszumot kéne találni, és nem mutogatni a másikra.
2009.06.15. 20:24:00
Na ekkora baromságot még senki sem írt itt le
cso zsi 2009.06.15. 20:33:53
"Én pl azért hajtok gyorsan mert élvezem."
Az alacsonyan szálló motorosok is erre hivatkoznak.
A sebesség élvezetére nem a közút való, ahol előfordul mindenféle szerencsétlen, és magunkfajta "profi" pilóta is.
user smith 2009.06.15. 20:37:03
user smith 2009.06.15. 20:41:56
cso zsi 2009.06.15. 20:49:14
A táblán jelzett értékek nem ajánlások, hanem engedélyezett maximumok.
Van fényképem 23 évvel ezelőttről, városban.
Előztem már 3-4 éve Barkassal is 70-nel pályán, képzelheted, mennyivel ment az előzendő, és fostam is rendesen, nehogy valami 100-zal száguldó fellökjön.
A német pályákon azért meg szoktam nyomni a 3000 köbcentinél nagyobb autóknak.
Ahol nem nagyon tolják le az embert az útról, ugyanis ott nagyon tilos dolog, és utólag is kiküldik a csekket, amennyiben sikeres kép készült.
2009.06.15. 21:04:07
Akik meg azt gondolják, hogy németajkú területen dívik az itthonihoz hasonló paraszt stílus azok ugyan vegyék már a fáradságot és menjenek ki, ne csak a monitor elől arcoskodjanak, és javaslom üljenek be egy német mellé. Azon országokban én eddig parasztul közlekedni csak magyar/román/szlovák rendszámmal láttam bárkit...gondolom köztünk vannak itt is :) Nem azt kéne hangosan üvölteni, hogy bezzeg ott ennyi és ennyi a sebességhatár hanem átvenni a közlekedési kultúrájukat és majd utána lehet gyorsan menni. De az gondolom nem megy..udvariasnak és szabálytisztelőnek lenni nem menő, csak azt látni hogy ők 200al is mehetnek az igen :)
user smith 2009.06.15. 21:51:27
"És ha ezzel senkit nem veszélyeztetek "csak" a szabályt szegem meg"
Na ekkora baromságot még senki sem írt itt le
Itt pont a kulturált közlekedésre próbáltam célozni de te burkoltan lebarmoztál. Te is végigolvashatnád mit írok.
cso zsi 2009.06.15. 21:55:40
Vannak, akik nem ismerik a fizikát, és "lesodródnak az útról" című egysorosba halnak, vagy rokkannak bele.
Az ütközéseim mind 100 alatti tempónál történtek, volt sajáthibás (köv.táv be nem tartása), és volt oldaról, valamint frontális is.
twilight.struggle 2009.06.15. 22:02:29
BUTA VAGY. nem az a gond a gyorshajtásoddal, hogy esetleg "megkapod érte méltó büntetésedet", hanem azzal, hogy másokat veszélyeztetsz.
példa: nejemmel történt. M3-as pálya, pestről debrecen felé. asszonykám belső sávban előz, amikor valami nagyon szokatlant, valami teljesen oda nem illőt lát felbukkanni száz-százötven méter távolságra a menetirányokat elválasztó sövény felett. azt hitte első ránézésre, hogy valakinek lerepült a motorházteteje. nem az volt, hanem egy egész autó. ráfutásos karambol volt, és az egyik résztvevője átrepült autóstul a szemközti pályaszakaszra.
soha nem tudhatod, hogy mikor történik ilyesmi veled. attól hogy hülye vagy és szarsz arra, hogy mik a szabályok, attól még nem csak magadnak árthatsz.
(megj.: a "repülő" autó sofőrje egy középkorú nő egy elég erős sokkal megúszta az esetet, nejem elmondása szerint azt hitte, hogy megpördült a sávjában és még mindig pest felé tartó sávokban van...)
user smith 2009.06.15. 22:24:59
belakis 2009.06.15. 23:00:57
Persze, jogában áll. Ezt senki se tagadja, csak vannak szempontok.
Mihelyt meggyőződött arról, hogy nem tart fel senkit, előzhet. Akár 130-cal jön, akár gyorsabban.
Ha pedig nem tudja felmérni a sebességét, akkor ne menjen ki. Erre utaltam.
Ebből van a baleset. Hétvégéi vehető ugyanúgy nem áll meg 130ról, mint az önjelölt rallipilóta 230ról.
cso zsi 2009.06.15. 23:38:19
Ajánlatos megnéznetek, hogy ÁLLÓ autó tükréből képesek vagytok-e felmérni egy ÁLLÓ autó távolságát.
static.panoramio.com/photos/original/15353939.jpg :))
Aztán egy 180-nal közelítő autót, amely 50 métert tesz meg másodpercenként. (130-cal 36 métert teszünk meg.)
Vagyis, 20 másodperccel korábban 1 km-nyire volt attól a ponttól, ahol a "lassabb" jármű elkezdi a számára tiszta előzését egy kamionsornak.
belakis 2009.06.15. 23:43:24
Emiatt kell ketszer belenezni. nem egyszer / hiszen egyszeri belenezessel valoban nem lehet megallapitani sebesseget/ nezni majd kimenni. nekem logikusnak tunik!
es egyantalan nem ordongosseg, aki naponta hasznalja a visszapillantot, az megmondja konnyeden.
twilight.struggle 2009.06.16. 07:49:03
az a gond az érveléseddel, hogy nem veszed figyelembe a legfontosabb tényezőt, pont azt, ami a bejegyzés lényege: a sebességet.
minél gyorsabban mész, annál több körülményt kell(ene) figyelembe venned. nem mindegy, hogy 30-cal vagy 220-szal mész, ezt még te is beláthatod. 150-160 felett már folyamatosan figyelned kell(ene) a környezeted - nem hiába rendezik szigorúbbnál szigorúbb körülmények között az autóversenyeket sem.
ha defekted van 200-nál sokkal nyagyobb veszélyt idézel elő, mint 130-nál, már csak józan paraszti ésszel számolva is, hisz 130-nál jóval nagyobb veszélyt jelentesz defekt esetén, mint 30-nál.
remélem érted, hogy mit akarok mondani. minél gyorsabban mész, annál nagyobb veszélyt jelentesz, nincs olyan, hogy 130 felett már mindegy. ha 130-cal mész, lehet, hogy nem repülsz át a korláton ráfutás esetén, ha 200-zal, akkor már nagy esélye van, és akkor már a szemből jövőkre is veszélyt jelenthetsz.
cso zsi 2009.06.16. 08:27:18
www.mno.hu/portal/303800
Azt viszont kijelenthetjük, hogy a Dodge Viper vagy típus-, vagy személyiséghibás:
2009.06.13.
www.langlovagok.hu/html/galeria/3366.shtml
2009.06.14.
www.langlovagok.hu/html/galeria/3362.shtml
Szegény csávót elüldözhették Kaliforniából (ha jó veszem ki a rendszámról), és itt kell a padlólemezen túl tolni a gázpedált.
2009.06.16. 09:19:26
twilight.struggle 2009.06.16. 11:45:57
ez valóban így van, nem is mondtam mást. de a sebességgel arányosan nő a súlyosabb balesetek száma, nincs olyan, hogy 130 és afelett már tökmindegy mennyivel mész.
belakis 2009.06.16. 17:34:52
Hm?
Első pillantás.
Következő pillantásnál már fele ilyen messze van csak.
És láss csodát, gyorsan jön!
Állóképből pedig valóban nem lehet sebességet saccolni ;)
Az utolsó 100 komment: