Gyorshajtó-rekordok

2009.06.15. 13:35 - írta: avasarlo

A rendőrség van olyan kedves és havonta összeszedi nekünk, hogy kik tekertek a legdurvábban az utóbbi időben és ezért mennyit perkáltak az államnak. 130 ezer a teteje?

2009.05.26. Autópályán 130 km/h helyett 221 km/h-val közlekedett
Kiszabott közigazgatási bírság összege: 130.000 Ft







2009.05.23. M3 autópálya, 80 km/h helyett 162 km/h
Kiszabott közigazgatási bírság összege: 130.000 Ft




2009.05.17.  Vatta belterülete, 50 km/h helyett 114 km/h
Kiszabott közigazgatási bírság összege: 130.000 Ft


innen van

240 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://avasarlo.blog.hu/api/trackback/id/tr111186253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

user smith 2009.06.15. 16:48:03

@Escobar888: Te feltételezed, hogy 130-al mennek pályán? Ne röhögtess. Egyébként egy jobb autóval 170-ről annyi idő alatt állsz meg mint egy kevésbé jóval 130-ról. Ezek gyenge érvek. Ha mindenki figyel és nem bunkózik akkor mindenki nyugodt marad és elkerülhető a baleset és ennek semmi köze a sebességhez (kicsi azért van).

user smith 2009.06.15. 16:49:05

@Győ: Erről van szó. Köszönöm:)

user smith 2009.06.15. 16:49:38

@Windchill: Ebből a hozzászólásodból is látszik, hogy fingod sincs az autópályán való közlekedésről.

Kopi3.14 2009.06.15. 16:49:50

@Reggie: akkor számold űt újra, miket írtál ide...
Egyébként ne terelj, a németeknél halálos kétszáz: dhogynem tekintik, csak nem törbvényileg. Egyrészt rengeteg a lasabb haladásra figyelemztető plakát, másrészt ha az ajánlottat túllléped, akkor esetleg még ha vétlen is voltál, de- nem fizeti a biztosító a te kezelési költségeidet, a járműben keletkezett kárt, stb.

Reggie 2009.06.15. 16:49:51

@Escobar888: Nem feltetelezheti, hogy 130-al megy. Fel kell mernie a sebesseget, ha nem tudja es igy nem biztos abban, hogy biztonsagosan vegre tudja hajtani a manovert akkor nem szabad nekikezdeni.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.06.15. 16:50:02

@Windchill: Ha a belső sávban araszolsz indokolatlanul. Mé ha 130-al is szabályt szegsz. Milyen önkéntes rendőr vagy baszki?
egyébként is mi közöd ahhoz, hogy ki, hogy vezet. Te ha akarod betartod. Ennyi. Egyes fiam leülhetsz!

cso zsi 2009.06.15. 16:50:33

@Reggie: "Erdekes, nemetorszagban nem tekintik halalosnak a 200km/h-t."

Azért a határon ott a tábla, hogy javasolt a 130, egyébként ahol nincs korlátozás, ott az "eszméletlen sebesség" is engedélyezett.
De! Bármilyen, ebből fakadó balesetért te vagy a felelős.

pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 16:51:10

@Reggie: Én nem büntetek fékezéssel, én csak jelzem, a féklámpa vagy a ködlámpa felvillantásával, hogy veszélyes, ha 30-40 cm-re közelítesz meg.

Viszont aki ezt a 30-40cm-es követési távolságot használja rosszallása kifejezésének, az nyilván az adott pillanatban annyira elragadtatja magát, hogy nem érzi: ez halálosan veszélyes, míg a fiolyamatosan indokolatlanul a belső sávban való közlekedés legrosszabb esetben is max. bunkóság.

Aki pedig nem érzi a veszélyt az adott pillanatban, attól valószínűleg nem áll távol, hogy fordított helyzetben sem érzi: vagyis símán előz, amint tud, aztán beáll eléd, és belesatuzik.

Ha ilyet nem csinálsz, akkor ne vedd magadra. Én első szám lső személyt az érzékletesség céljából használtam. Az említett eset pedig nem kitalált történet, és gyanítom, hogy nem is ritka.

Ha valaki indokolatlanul megy előttem a belső sávban, akkor kivárom, míg lehúzódik. Ha nem teszi, rávillantok egy rövidet - velem is elősfordul, hogy nem veszem észre a mögöttem jövőt, de a villantásra felfigyelek. Ha ez sem használ,bekapcsolom az irányjelzőt, hogy megértse, mit akarok: előzni.

No és ha ez sem használ, akkor általában kihúzódom a külső sávba, és így megyek mögötte egy-két méterrel, hogy szelídebb pedagógiai módszerrel ráébresszem: ott is lehet ugyanilyen sebességgel folyamatosan menni.

És csodák csodája: Ez utóbbi szinte mindig használ. Az ilyen pedagógus windchild-ok, akik agresszivitásukat erőszakos szabályraoktatással szokták kiélni, általában zavarba hozza, ha az, aki előzni akar, mégsem agresszív, hát nem akarnak ők maradni a bunkók - gondolom...

Escobar888 2009.06.15. 16:51:47

@Reggie: Valóban. Viszont ha valaki gyorsabban megy a megengedttnél. (velem is elő fordul) Akkor az figyeljen jobban. Bárhogy csűrjük, csavarjuk a gyorshajtónak nem lehet igaza.

Reggie 2009.06.15. 16:51:57

@Kopi3.14: Ird le a te szamitasod, elvegre te allitod, hogy en mondok hulyeseget. Igazold kerlek. (Segitseg: Budapest-Debrecen 231 km)

Reggie 2009.06.15. 16:53:46

@Escobar888: Nyilvan figyeljen jobban. De ha van egy autos aki betartja a 130at viszont szarik a kornyezetere, barmit is csinal a gyorsabban halado szopas van. Alapvetoen nem csak a gyorshajtok okozzak a problemat, hanem a sok figyelmetlen tusko, aki azthiszi hogyha 130al megy akkor nem kell hatra nezni mert naluk ugysem mehet senki se gyorsabban.

user smith 2009.06.15. 16:54:36

@Escobar888: Látod ez az amiről előbb beszéltem. Felesleges itt vitázni amikor kijelentesz egy ilyet. Mellesleg ha a reális 160 lenne a megengedett pályán akkor nem lenne gyorshajtó. Vagyis nem annyi.

Reggie 2009.06.15. 16:57:10

@pipacsaripacspapucs:
Szerencsere mar regota nem csinalok ilyet, viszont jelzem, hogy a feltevesed amibol levezetsz mindent ("Viszont aki ezt a 30-40cm-es követési távolságot használja rosszallása kifejezésének, az nyilván az adott pillanatban annyira elragadtatja magát, hogy nem érzi: ez halálosan veszélyes, ...") nem feltetlen igaz. En bevallom csinaltam mar ilyet eletemben ugy 4x vagy 5x, es igen is tudataban voltam, hogy veszelyes. Raadasul ez nem a rosszallas kifejezese, hanem olyan tudatos magatartas amirol tudom, hogy a masik megijed tole es ezzel megszakitom a rendorkodeset.

user smith 2009.06.15. 16:58:00

@avasarlo: Látom sikerült meglátnod a lényeget a hozzászólásban. Gratulálok.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.06.15. 17:06:09

sztem az a baj h nem evszik eszre h fejlodott a technika, nekem 4db hidros tarcsafek van az automban, szted ugyanannyi a fekutam, mint amikor 10 eve kispolszkim volt?

pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 17:06:54

@Reggie: Én is csináltam iylet, de már nem csinálok. Nem elegáns, viszont még városban is veszélyes 50km/h-nál. Vagyis nem hozom fel jópéldának, követendő ellencsapásnak a szopatókkal szemben.

Őszintén megmondom: Azt szoktam élvezni, mikor én szabályosan megyek (erős autóval), és valaki nagyon rámtolja. Elengedem, aztán a következő emelkedőn szép kényelmesen, fütyörészve elhúzok mellette, és hagyom, hogy köhögjön. Aztán persze visszaengedem, mikor megint üveghangig nyomja a gázt.
---
Városban is ugyanígy vagyok: Ha valaki bukóskodik (pl. buszsávban), arra azt mondom, biztos siet, hadd menjen. Elég szar neki, hogy leizzad, mire 100 métert megtesz. Ha én sietek, néha én is extrém megoldáshoz folyamodom, de nem napi rutin szintjén.

És igen, szoktam pedagógiát is gyakorolni. Vannak olyan hülye közlekedési szituációk Budapesten, pl. a pesti alsórakpart északi végén, ahol két sávból az egyik, általában a külső elfogy. Aki beáll a sorba, az baleknak érzi magát, míg a külső sávban símán beelőznek a bunkók. Volt már, hogy taxis, mikor ezerrel jött, és én elengedtem, a lámpánál megállva volt olyan pofátlan cinikus, hogy egy "kösz" helyett azt mondta: "öcsöcském, nem tehetek róla, hogy belesatuztál, mikor jöttem!" Na azóta nem satuzom bele, hanem átmegyek a külső sávba, és a belső sáv sebességével araszolok. Mert ha ő előrébb jut.

Tehát lehet pedagógiát gyakorolni, néha ildomos is. Csak nem autópályán, nem főútvonalon, és nem olyan módon, ami veszélyes.

pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 17:09:03

@pipacsaripacspapucs: Ez a mondat félbemaradt: Mert ha ő előrébb jut, én hátrébb.

özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 17:10:03

@Reggie:

Budapest-Debrecen 230 km.
200 km/h-val 1,15 óra, azaz 1 óra 9 perc.
130 km/h-val 1,77 óra, azaz 1 óra 46 perc.

a kettő közti különbség 37 perc.

te nagyon ügyes vagy, hogy egy órával hamarabb oda tudsz érni...

pipacsaripacspapucs 2009.06.15. 17:10:12

@éjszárny zöldi: A technika fejlődött, de Newton törvényei nem.

user smith 2009.06.15. 17:14:43

@pipacsaripacspapucs: "Aki beáll a sorba, az baleknak érzi magát, míg a külső sávban símán beelőznek a bunkók."

Ezt légyszíves fejtsd már ki bővebben. Ismerem a helyet. Adott két sáv és kis zebránál beszűkül egyre. Miért bunkó az aki (tök szabályosan) elmegy a jobb oldali sávban amikor az tök üres? Ha az emberek nem lennének olyan "sietősek" hanem intelligensen egy jobbról egy balról módszerrel összezárnának egy sorba akkor talán több ember lenne "bunkó" és kihasználná a két sáv adta lehetőséget így talán nem lenne a sor olyan hosszú és mindenki örülne.

Frank99 2009.06.15. 17:15:28

nem értem, aki gyorsan megy állandóan, miért nem teteti fel a blokkolót?

én nem járok gyorsan, de a 30-as táblánál leselkedők miatt felszereltettem, most ha véletlen ott megyek 4-el, nehogy már 50-100-at fizessek.

gyönyörűen jelez, de nem élek vele vissza...

60 pénz volt, és jó.

Frank99 2009.06.15. 17:16:41

@Frank99: "ott megyek 45-el" javítva.

Dezső bácsi 2009.06.15. 17:17:41

Ha windchil nevű tagot, miután kapott egy pofont, egyből pszichológushoz is küldeném. Uram, az ön betegségének pontos leírása van a szakirodalomban! Az a félelmetes,hogy maga volánhoz is ül.

De igazából akkor ha 70 km/h órával kéne menni, mert akkor még kevesebb lenne a baleset. Igazi dilettáns.

user smith 2009.06.15. 17:18:40

@pipacsaripacspapucs: Tehát szerinted (Newton miatt) egy mai modern autónak ugyan akkora a fékútja mint egy kispoláknak ugyan akkora sebességnél?

cso zsi 2009.06.15. 17:23:41

@éjszárny zöldi: Igen. :)
Igaz, a kispókkal csak nagyon jó esetben érted el a 130-at, tehát a fékutad nem ment feljebb 40-50 méternél.
Az ABS esetében szép, és jó, hogy nem fog állóra a kerék, de akkor mit is csinál közben? Forog? Tehát nem lesz "radírozás", és az autó elméletileg hamarabb áll meg, mintha csúszna.
De sokkal inkább az irányíthatóság az, ami megmarad.

twilight.struggle 2009.06.15. 17:27:27

@user smith: "Te feltételezed, hogy 130-al mennek pályán? Ne röhögtess. Egyébként egy jobb autóval 170-ről annyi idő alatt állsz meg mint egy kevésbé jóval 130-ról. Ezek gyenge érvek."

^^ez pedig a tipikus szabályszegők érve. a kresz nem tesz, nem tehet és ne is tegyen különbséget autómárkák között.

nem lehet olyan szabály, hogy ha 170-ről ugyanannyi a fékutad, mint egy átlagos autónak 130-ról, akkor +40 km/h-val mehetsz az autópályán.

mindig is a gyorshajtók lesznek a hunyók ilyen esetekben, és ez így is van jól. mert SZÁNDÉKOSAN szegik meg a szabályt.

user smith 2009.06.15. 17:34:24

@vice: Ok, igazad van. De a közlekedés akkor sem feltételezéseken alapul. Ne feltételezzen hanem mérje föl a sebességem mint ahogy azt már valaki említette. Nem kell különbséget tenni a márkák között csak azt kéne felfogni, hogy elavultak a szabályok. Akármennyire is csűrjük csavarjuk azt te is elismerheted, hogy a 130 igen kis sebesség autópályán.

twilight.struggle 2009.06.15. 17:34:54

kiegészítés az előző hsz-emhez: aki nem tudja felmérni a visszapillantójából, hogy a felé száguldó jármű 130-cal vagy 170-nel jön, az nem szándékos. márpedig a szándékos szabályszegés mindig is erősebb kell legyen, mint a nem szándékos.

user smith 2009.06.15. 17:37:36

@vice: Nem szándékos?? Baszki (elnézést) aki nem tudja felmérni az ne üljön autóba mert nem tud vezetni. hihetetlen.

twilight.struggle 2009.06.15. 17:39:06

@user smith: csakhogy nem mindenki tudja pontosan felmérni és ezzel a gyorshajtóknak kell számolniuk, nem a szabályt betartóknak! hová lett a bizalmi elv a vezetésből?

ismerős?
"vezess úgy, hogy mindenkiről azt feltételezed, betartja a szabályokat".

Reggie 2009.06.15. 17:40:20

@özv. Horvai Jolánné: Ha figyelmessen elolvastad volna amit irtam, akkor lathattad volna, hogy benne van a varosi kozlekedes is. Raadasul a szamitasod mar ott hibazik, hogy nem tudsz vegig 200-al menni, mert lassitanod kell az elozok miatt stb. Ugyan ugy nem tudsz fixen 130-al sem menni, mert akkor is kell lassitani az elozok miatt.

user smith 2009.06.15. 17:44:44

@vice: Már megint a feltételezéssel jössz. Feltételezhetsz akármit ha egyszer nem igaz. Tehát te úgy közlekedsz mintha mindenki 130-cal menne pedig tudod, hogy nem. Bizalmi elv. Tudod én abban bízom, hogy az emberek figyelnek a másikra ahogy én is teszem. De ha inkább bizakodnak meg feltételeznek talán jobb ha tényleg lecsökkentjük a sebességhatárokat 25kmh-ra mindenhol. Akkor biztos nem lesz baleset.

twilight.struggle 2009.06.15. 17:46:19

@user smith: hidd el, sebességet felmérni nem olyan egyszerű dolog, sztem a vezetők több mint fele képtelen pontosan meghatározni, hogy a mögötte jövőnek mekkora a sebessége, ugyanis ilyenkor a legkevesebb a viszonyítási alap (gyk. 2 dimenzióban nő a mögöttünk jövő autó "mérete", nem látszik jól, hogy mikor melyik útszéljelzőoszlop mellett megy el, stb.)

amikor ford focusom volt (1,7 tdci) egyik este hazafelé jöttem az m3-on 130-140 km/h-val. szürkület volt. előzni szándékoztam, kétszeri visszapillantóba tekintéssel felmértem a mögöttem, távolban látszó autó sebességét, és dinamikusan hozzákezdtem a manővernek. pillanatok alatt mögém került az a8-as audi, aminek úgy tűnik tévesen mértem fel a sebességét - bőven 200-230 felett jöhetett.

ismétlem: sokkal többen vannak azok akik ilyen helyzetben nem tudják felmérni pontosan a másik sebességét, mert az észlelésnek olyan határán van, amit az agyunk nem képes minden esetben helyesen értelmezni.

twilight.struggle 2009.06.15. 17:48:45

@user smith: erről beszélek. neked, a gyorshajtónak kell felkészülnie arra, hogy bármikor kijöhet elé egy 130-140-nel előző autó, nem pedig nekem, hogy mögöttem egy fénysebességgel száguldó autó érkezik.

zootyo 2009.06.15. 17:48:46

@Windchill: Én magasról szarok arra hogy te milyen szabályt tartasz be! Nem vagy rendőr, hogy te kényszeríts engem a szabályok betartására. Ha nem engedsz el megelőzlek jobbról ha tetszik ha nem. Ha megbüntetnek érte az az én bajom. Nem vagyok agresszív alak, valószinüleg max 2 szer villantanék rád, utánna meglépnék jobbról mindenfajta anyázás és mutogatás nélkül. De nem mindenki ilyen! Vigyázz, nehogy kifogj egy olyan autóst, akit úgy felbasz ez a viselkedés, hogy nyom előtted egy satut, és leszarja hogy összetörik a kocsija. És akkor majd baszhatod a szabályosságodat. ááááhh milyen emberek vannak.

Hidalgo 2009.06.15. 17:50:37

ha a balcsiról felfelé jövet szint üres pályán 130-al megyek a külső sávban, tehát jobbra tarts, és úgy elmegyek jobbról a mazsolák mellett, akik 110-el haladnak középen, mert azt hiszik, hogy a külső sáv a babakocsiknak és a görkorisoknak van, akkor ki a szabálytalan? vagy ha úgy tetszik a szabálytalanabb? ugyanis ha tudna autópályán közlekedni, akkor kimenne szépen, én pedig tükör, index balra, megelőz, tükör, index jobbra, visszasorol. én úgy érzem, hogy a 130-al és a jobbra tarts-al maximálisan szabályos vagyok. a másik kedvencem a "próbáljunk meg 60-al felhajtani a pályára, és ha nem férünk be (vajon miért?!?), akkor fékezzünk!!!" a legviccesebb az a rendőr volt, aki az aligai felhajtón igazoltatott. szép rendőr, okos rendőr...

user smith 2009.06.15. 17:51:27

@vice: Hidd el pontosan tudom milyen sebességet felmérni ezek szerint jobban is mint te mivel nekem nem szoktak gondjaim lenni vele. De azért az elgondolkodtató, hogy vajon az a veszélyesebb ha valaki 160-at megy 130 helyett vagy az ha valaki egyszerűen nem tudja meghatározni egy mögötte haladó jármű sebességét ergo akármikor váratlanul kijöhet elé. Gyorshajtás miatt sok a baleset...

özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 17:59:05

@Reggie:

elég figyelmesen elolvastam... például azt is írtad, hogy háztól házig 150-es átlagot mész (és ehhez 200-zal kell ugye közlekedned). namármost ha 130-cal mész, akkor abból se jön ki a 130-as átlag, csak úgy 110-es.

150-nes átlaggal 1 óra 32 perc, 110-es átlaggal 2 óra 6 perc, a különbség 34 perc, még kevesebb is, mint az előbb.

szóval te nagyon ügyes vagy, hogy egy órával hamarabb oda tudsz érni... (bár írtál oda-vissza 3 órát is - mielőtt megint megállapítanád, hogy nem figyeltem)

2009.06.15. 18:03:15

Na most már én is kiváncsi volnék hogy lehet "alsó hangon egy órát" spórolni egy Bp-Debrecenen :))

casey rybak 2009.06.15. 18:07:41

@Windchill:
Na te szerencsétlen,a 130as szabályt nem neked kell betartatnod,viszont a jobbra tartási kötelezettség szabálya vonatkozik rád!Ha elém állnál így még ki is kísérnélek egy kútig,ott meg szájba vernélek.

Reggie 2009.06.15. 18:11:11

@özv. Horvai Jolánné: 130-nal 110 lesz az autopalyas atlagod. Ha a varost is beleszamolod akkor kb 90-es lesz a haztol hazig atlagod.

Reggie 2009.06.15. 18:13:08

@özv. Horvai Jolánné: 3 ora elteres az akkor van, hogyha nem sietek akkor beszopom a csucsforgalmat amitol meg lassabban erek oda. Amugy csak 2 ora a kulombseg.

Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:17:50

A háztól házig 150-es átlag tényleg szép, előbb utóbb szép temetése lesz az illetőnek.

Kopi3.14 2009.06.15. 18:21:14

@Reggie: Előbb mondod, alsó hangon egy óra spórolás, aztán hozod, hogy doa-vissza már hármat. Az alsó hangot is 200-as tempóval értetted, gondolom. Akkor a másfélhez mennyivel kell gyorsabban tépned?

Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:22:02

Szerintem különben a kistehereknek azé' kell csak 80-nal menniük, mert bár üresen még egész személyautósak, de ha megrakják 3.5 tonnával (esetleg 4.5-tel, mert nem akarnak kétszer fordulni), egészen máshogy fog viselkedni. És ugye az furcsa lenne, ha a KRESZ elkezdené szabályozni, mennyivel mehet egy üres kisteher, mennyivel mehet egy félig megrakott, és mennyivel egy teli.
Jah, és a 3 sávnál a legbelsőbe sem szabad bemenni a kisteherrel. Ezt az Expertes kollégának üzenem.

Kopi3.14 2009.06.15. 18:23:20

Egyébként van olyan, hogy időben leindulás. Csodákat képes művelni.

@cso zsi: pontosan. De sok helyen a soksávoson ott virít a 100-as tábla is, Nürnbergnél, Würzburgnál, Frankfurtnál, pl. És Regensburgnál meg nappali 100 van, ami éjjel mehet többel. De Leverkusennél az A1-A3 is végig korlátos, 100-ra, pedig ott is akad helyenként sok sáv.

Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:23:50

@Kopi3.14: Reggie meg beszél össze-vissza, lehet, hogy még nincs is jogsija, mert 12 éves, csak adja a bankot. Számolni biztosan nem tud...

BZL 2009.06.15. 18:25:32

@user smith: "miért baj az nektek hogy vannak akik gyorsabban szeretnek menni"

Az, hogy tilos. Ezt tényleg olyan nehéz felfogni?

Bezzeg ha ellopnák az autódat fel lennél háborodva, mert ugyan az is tilos, de az másnak van haszna nem neked.

Fishbed. 2009.06.15. 18:25:36

Szerintem a közlekedés olyan mint egy játék. Vannak szabályok, amit be kell tartani. Aki nem tartja be az csal, és én csalókkal nem akarok játszani.
Aki RENDSZERESEN 200-zal száguldozik, záróvonalon előz, előrepofátlankodik a busz/kanyarodó sávban, nem tartja be a követési távolságot, ezzel veszélyezteti a normálisan közlekedőket (szerintem még a többség normális), annak örökre elvenném a jogsiját, mert, az ilyen ember nem való kormány mögé.

Reggie 2009.06.15. 18:25:37

@Kopi3.14: 200nal nem megyek gyorsabban. Azt a 2x0.5 orat ott nyerem, hogyha reggel kesobb ill delutan korabban indulok akkor elkerulom a varosi csucsforgalmat ami plussz nyereseg.

tcsiga 2009.06.15. 18:25:56

Ez jellemző a magyar emberre, hogy hogyan büntessük a másik embert. Akadályozzuk a gyorsabban menőket, toljunk reflektort a lassabban közlekedőkre, az eszükbe nem jutna az embereknek, hogy úgy menjenek amivel saját és más biztonságára oda tudjanak figyelni. Függetlenül attól hogy épp siet e vagy sem, mert mindenki szokott sietni, és szokott lazitani is a pályán.
De szép is lenne, ha mindenki odafigyelne a másikra, nem gerjesztene feleslegesen idegességet, és lehetne haladni is...
Talán baleset is kevesebb lenne.
De jó lenne...

travelnyuszi 2009.06.15. 18:26:03

Engem 310-zel fényképeztek le a M1-en. 50.000 volt zsebbe. Ki a felelőtlen?

Tvay (törölt) 2009.06.15. 18:28:45

@travelnyuszi: Ez tetszik! Meséld el, hogy tudtad lefizetni az automatát! :)

Kopi3.14 2009.06.15. 18:31:30

@Reggie: akkor az már nem az átlagos menetidő, hanem a forgalmi viszonyoktól is függő tényező. Ha ennyivel hamarabb indulsz el, már nincs is dugó lasabban haladva sem. Azt teljesen értelmetlen belevenni, az a te lustaságod időfaktora.

travelnyuszi 2009.06.15. 18:33:07

Tvay: Ez még 2006-ban volt, kézzel mértek, utána kiszedtek Zsámbéknál. Én jobban zavarban voltam, mint ők. Öt perc volt az egész. Nem kell rögtön rosszindulatúnak lenni.

özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 18:37:07

@Reggie:

játszhatunk ilyet tovább is ;-)

szóval te háztól házig, beleértve a város(oka)t is, 150-es átlagot mész. mint tudjuk, így a 230 km neked 1 óra 32 perc.

nem tudom mennyi ebből neked a városi szakasz, de számoljunk jó sokat, bp-re 10 km-t, debrecenre 5 km-t, az már csak elég lesz. marad 215 km autópályára, a 110-es átlaggal, a városra meg számoljunk 30-as átlagot. az annyi mint 1 óra 57 perc pályán, meg 30 perc városban, összesen 2 óra 27 perc.

affene, én tényleg mindent megpróbáltam, de még mindig hiányzik 5 perc abból az egy óra előnyből ;-)

Ez vagyok 2009.06.15. 18:46:19

Ez a gyorshajtással megszegem a szabályokat magatartásforma is szakasztott olyan, mint az adócsalás, meg a korrupció. Ha mindenki csak egy picivel szegné meg a szabályokat és csak egy picit csalna, hogy a májának is jó legyen azért, sokkal jobban állna az ország. Kevesebb lenne a baleset az utakon, kevesebb adó jutna egy főre és nem háborognánk, acsarkodnánk egyfolytában a korrupció miatt.

Megmondóleoltó (iloveu123) · http://huszoneves.blog.hu/ 2009.06.15. 18:47:54

1. Kötelező jobbratartás van. Még mindig. Az oktató célzattal a belső sávban totojázók amellett, hogy megszegik a szabályokat, még veszélyhelyzetet is teremtenek, mivel jobbról kell őket előzni.

2. Nem a sebesség miatt halnak meg az emberek, hanem azért, mert basznak odafigyelni. Biztonsági öv nélkül 50-el is meg tudsz halni, övvel 70-ig, talán 100-ig van esélyed. Az autópályán 130-al lehet menni: innentől igazából kurvamindegy, hogy 130, vagy 230. Ha baj van, akkor kurva nagy baj van.

ODA KELL FIGYELNI! Ha nem tudsz, menj busszal/vonattal/gyalog/sehogy....

Kopi3.14 2009.06.15. 18:57:06

@Megmondóleoltó (iloveu123): Nem jól logikázol: autópályán alapvetően ráfutásos balesetek vannak, nem frontálisak. Így ott az ötven 180-at jelent, nem 50-et.

proton1701 2009.06.15. 18:58:01

130.000 magyar forint?????? Akinek ilyen verdája van és 220-szal repeszt nem ennyire kéne megvágni hanem ö kilóra legalább. Akkor majd jobban fáj neki. Ja és amíg be em fizeti levenni a rendszámtáblát. Legközelebb nem fog így "sietni"

özv. Horvai Jolánné 2009.06.15. 19:01:08

@Megmondóleoltó (iloveu123):

ma ilyen számolgatós napom van ;-) szóval dehogy mindegy, mennyivel mész. tudniillik a féktáv az egy olyan csúnya dolog, hogy a sebességgel négyzetes arányban nő. ebből kifolyólag pl. 184-ről a fékút pont kétszer olyan hosszú, mint 130-ról.

de még nem is ez a legnagyobb baj. hanem az, hogy a fentiekből következően azon a ponton, ahol 130-ról épp meg lehet állni, ott a 184-ről fékező egészen pontosan 130-cal csattan bele akármibe...
és hát az azért nem annyira mindegy, hogy a feltorlódott sor végén álló kamion ütközője előtt éppen megállok, vagy pegig kilóharminccal belecsattanok.

twilight.struggle 2009.06.15. 19:18:56

@Kopi3.14: igen, többnyire ráfutásos balesetek vannak a hátulról jövő (gyorshajtó) miatt.

BZL 2009.06.15. 19:21:05

A jobbra t. k. akkor érvényes, ha a külső sávban folyamatosan lehet haladni, de az szinte mindig kellően tele van teherautókkal, így 130-al csak a belső sávban lehet menni.

Ilyenkor a sofőr két dolgot tehet:
1. Az idő 40%-ban a visszapillantót lesi, és folyamatosan szlalomozik a kamionok közé, majd vissza.
2. Azt amit Windchill - aki önkéntes rendőrködik ami életveszélyes, de meg tudom érteni hogy elege van.

A jobbra t. k. hivatkozni egy gyorshajtónak azért is furcsa, mert ő - mint 200-al haladó objektum - egyáltalán nem is létezhetne az úton, sokkal súlyosabb szabályt sért, mint aki esetleg nem tart jobbra.

Ez olyan mintha egy bazi nagy konyhakéssel mászkálnék az utcán, kibeleznék minden szembejövőt, közben meg azon lennék felháborodva hogy az emberek milyen udvariatlanok, és sosem fésülködnek meg rendesen.

belakis 2009.06.15. 19:26:21

@Windchill:

azt ugye tudod, hogy TE NEM TARTATHATOD BE A KRESZT SENKIVEL?

Hogy nincs jogod hozzá?

És hogy szabályt szegsz azzal, hogy nem tartassz jobbra? A belső sáv CSAK előzésre van.
Függeltenül attól, hogy Úri kedved mit tart....

Kívánom, hogy ezt próbáld ki Németországban is.

Ott letolnak a frászba az útról. (szó szerint!)

Ez az egész pont olyan abszurd, mint a "jobbról előzni tilos"

Hogy miért? Mert a paraszt jobbra tart! Így nincs is mód jobbról előzni. Ezt is csak nekünk találták ki....

Netuddki. 2009.06.15. 19:26:42

"M3 autópálya, 80 km/h helyett 162 km/h"

Valaki mondja már meg, hogy miért lehet ott csak 80 km/h-val menni?
Az M7-ről szerencsére eltávolították az értelmetlen 100 km/h-s sebességkorlátozó táblákat.

Kopi3.14 2009.06.15. 19:28:27

@kovi1970: esetleg esőben veszélyes? Ahogy az M7-en is? És KRESZben nicns olyan kitétel, hogy esőben, vizes útfelületen, csak időkorlátos kiegészítés létezik? Avagy útépítés miati korlátozás?

belakis 2009.06.15. 19:30:21

@kovi1970:

Esetleg az egy teherautó? :)
Aminek max 80.

BZL 2009.06.15. 19:31:35

Amúgy meg mindig lesznek gyorhajtók, mert:
- Jó érzés valakit letolni
- Fontos embernek érezheti magát
- Időt nyer vele

Szerintem a megoldás az lenne ha egyszerűen átlagsebességeket számolnának az pálya két pontja között, ha már a rendszámokat úgyis figyelni kell a matricák miatt.

belakis 2009.06.15. 19:32:46

@BZL:
Tavaly május óta "működik".

Pénzhiány (nem kevés összeg hitelesíteni) miatt pedig késik. De hamarost....

Kopi3.14 2009.06.15. 19:34:31

@belakis: BRUHAHAHAHAHA: láttál már német autópályát közelről? letolnak a faszba. Ja, merti nkább összetöri a te géped, mág a sajátját is, csak hogy haladjon, s ne tököljön modnjuk 150-nel, miközben a külső sorban, két sávban is kamionok döcögnek...

belakis 2009.06.15. 19:35:46

@Kopi3.14:
Képzeld, láttam ;) És toltak meg az orrom elött autót.

De mindegy.
Ez nem ide tartozik.
ON

Kopi3.14 2009.06.15. 19:40:01

@belakis: aztán a rendőrség, bíróság meg megszekszualizálta agreszív vezetésért. Ott a letolást büntetik.

MetalStorm 2009.06.15. 19:43:51

üzenem minden gyorshajtónak! ha majd egyszer a ti családotokat tolja le egy ilyen "mocskos paraszt az, aki fentart engem" tipusú gyorshajtó, mert uram bocsáss olajfoltra futott és megpördült, akkor felülértékelitek ezt a mentalitást.

Egyszer lenne nekem ilyen élményem, hogy 30-40 cm-re jön mögém. Nem nevelnék. Kiraknám a megkülönböztetettet, lekísérném a pályáról és elvenném a jogsiját és bekísérném vérvételre, hogy utána még kicsit legyen ideje gondolkodni. Aztám mézelődjön.

Tipikusan az a mentalitás, mint a motorosoknál. Nem figyelünk rájuk. Hogyan tegyük meg, ha +200 km/h-val jön? Megnézném azt a májert, aki középső visszapillantóból megbecsüli azt a sebességet. Az okoskodóknak üzenem, hogy álljon ki egy vonat elé, és becsülje meg szemből mennyivel megy. Egy tükörből.

MetalStorm 2009.06.15. 19:54:06

+ ha az emberekről nem a jogkövető magatartást feltételezné a társadalom, akkor már kipusztítottuk volna egymást. Nézett az utcán... biztos ki akar rabolni, meg akar ölni, így ellenintézkedés gyanánt jól megverem. Talán nem is engem nézett? Hüm... hüm..

Tehát a mögöttem haladó jármű is közel 130 körüli sebességgel megy (+/- 20 km/h, mert arra azt mondom, hogy belefér, lejtett az út)

user smith 2009.06.15. 20:06:19

@BZL: De azzal, hogy gyorsan hajtok nem károsítok meg senkit ellentétben a lopással. Nem baj, már majdnem sikerült fölhoznod egy jó példát. Gondolom te még soha nem mentél át a piroson gyalogosan és ott sem ahol nincs zebra. Nem előztél traktort záróvonalnál és mindig megállsz a stoptábláknál. Álszent... A gyorshajtással még adakozok is az országnak ezekben az ínséges időkben. Ha elkapnak persze...

user smith 2009.06.15. 20:08:54

@BZL: "Amúgy meg mindig lesznek gyorhajtók, mert:
- Jó érzés valakit letolni
- Fontos embernek érezheti magát
- Időt nyer vele"

Ez téged jellemez. Ha megtehetnéd te valószínűleg ezért hajtanál gyorsan. Látszik, hogy még életedben nem mentél 112 fölött. Én pl azért hajtok gyorsan mert élvezem. Gyorsan menni jó érzés. És ha ezzel senkit nem veszélyeztetek "csak" a szabályt szegem meg amiért pedig adott esetben vállalom a felelősséget akkor senkinek semmi köze hozzá...

Kopi3.14 2009.06.15. 20:12:13

@user smith: akkor kérlek tedd a gyorshajtást zárt pályán, pl a hungaroringen, Pannóniaringen, nordschleifén, hogy csak párat említsek.

belakis 2009.06.15. 20:18:45

Nem tudja felmérni a sebességet? AKkor ne menjen ki elé, soroljon ki!

Ami nem megy, nem kell erőltetni.

Pont ugyanolyan felelőtlenség, pont ugyanúgy büntetni kéne, mint az autópályán 70-110el előzést.

És lehet mutogatni a gyorshajtókra, a balesetben pont ugyanolyan részes, mint az a hétvégivezető, aki kimegy elé, akit telibever. Aki nem tudja felmérni a sebességet, aki mögüle érkezik, és emiatt mindketten belehalnak.

Passzolok.

belakis 2009.06.15. 20:20:54

@belakis:
És itt nem a gyorshajtás mellett tüntetek.
Egyszerűen csak egy egészséges kompromisszumot kéne találni, és nem mutogatni a másikra.

2009.06.15. 20:24:00

@user smith: "És ha ezzel senkit nem veszélyeztetek "csak" a szabályt szegem meg"

Na ekkora baromságot még senki sem írt itt le

cso zsi 2009.06.15. 20:33:53

@user smith: Márpedig ott át lehet menni gyalogosan, ahol nincs zebra (se strucc, se zsiráf), hiszen kijelölt gyalogosátkelőből sokkal kevesebb van, mint utcasarokból. Így a járda vonalának meghosszabbításában át lehet kelni, körültekintően, és elsőbbség nélkül.

"Én pl azért hajtok gyorsan mert élvezem."
Az alacsonyan szálló motorosok is erre hivatkoznak.
A sebesség élvezetére nem a közút való, ahol előfordul mindenféle szerencsétlen, és magunkfajta "profi" pilóta is.

user smith 2009.06.15. 20:37:03

Szeretem, hogy itt mindenki olyan becsületes. Jutocsa te még soha nem szegtél meg egyetlen szabályt sem? Nem törvényt sértek hanem szabályt szegek. Nem ugyan az. De ha te tényleg ilyen vérig becsületes igazi magyar vagy akkor annak csak örülök. Élj boldogat és csak a legjobbakat kívánom neked. Egyébként a "csak"-ot azért raktam idézőjelbe mert itt a gyorshajtás valaki már majdnem az emberöléshez hasonlította. Azzal, hogy gyorsan hajtok nem ártok senkinek. És ha balszerencsém van meg is kapom érte a méltó büntetésemet.

user smith 2009.06.15. 20:41:56

@cso zsi: Akkor kicsit hiányosak a kresz ismereteim. Amikor legutóbb egy ember rohant át előttem a Hungárián egyik oldalról a másikra és majdnem állóra kellett fékeznem magam (még csak lámpa sem volt a közelben) biztos én voltam a szabálytalan. Kiemeltek egy-egy mondatot amibe megtudtok kapaszkodni de összességében állom a sarat:) A motorosok pedig egy külön állatfaj. Őket nem hoznám itt példának. De ha jól tudom őket nem is nagyon fogják meg gyorshajtással. Ha pedig nem jól tudom úgy is mindjárt kapva kap valaki az alkalmon, hogy javítson.

cso zsi 2009.06.15. 20:49:14

@belakis: Márpedig, mint fentebb írtam, jogunkban áll 100-zal előzni egy 80-nal haladó teherautót.
A táblán jelzett értékek nem ajánlások, hanem engedélyezett maximumok.
Van fényképem 23 évvel ezelőttről, városban.
Előztem már 3-4 éve Barkassal is 70-nel pályán, képzelheted, mennyivel ment az előzendő, és fostam is rendesen, nehogy valami 100-zal száguldó fellökjön.
A német pályákon azért meg szoktam nyomni a 3000 köbcentinél nagyobb autóknak.
Ahol nem nagyon tolják le az embert az útról, ugyanis ott nagyon tilos dolog, és utólag is kiküldik a csekket, amennyiben sikeres kép készült.

2009.06.15. 21:04:07

@user smith: Te, szerintem bátran olvasd újra amit írtam, nem olyan hosszú :) Ha látsz benne szerepelni bármit a becsületemről vagy a szabályokhoz való hozzáállásomról csak szólj, szavakat viszont ne adj a számba. Teljesen irreleváns a személyiségem azon témában, hogy hülyeségeket írsz. Azzal hogy gyorsan hajtasz erősen megnöveled az esélyét annak, hogy megölsz valakit az utakon. Remélem nem egy öttagú családot hanem csak magadat.

Akik meg azt gondolják, hogy németajkú területen dívik az itthonihoz hasonló paraszt stílus azok ugyan vegyék már a fáradságot és menjenek ki, ne csak a monitor elől arcoskodjanak, és javaslom üljenek be egy német mellé. Azon országokban én eddig parasztul közlekedni csak magyar/román/szlovák rendszámmal láttam bárkit...gondolom köztünk vannak itt is :) Nem azt kéne hangosan üvölteni, hogy bezzeg ott ennyi és ennyi a sebességhatár hanem átvenni a közlekedési kultúrájukat és majd utána lehet gyorsan menni. De az gondolom nem megy..udvariasnak és szabálytisztelőnek lenni nem menő, csak azt látni hogy ők 200al is mehetnek az igen :)

user smith 2009.06.15. 21:51:27

@Jutocsa: Lehet ésszel is gyorsan hajtani és szerintem ezt nem fogják föl itt sokan. Az a baj, hogy összekötitek a gyorshajtás meg a túrást villogást bunkózást pedig nem ugyan az. Pont te írod, hogy a németek is tudnak kulturáltan gyorsan menni. Nem értem miért nem lehet ezt megpróbálni itt is.
"És ha ezzel senkit nem veszélyeztetek "csak" a szabályt szegem meg"

Na ekkora baromságot még senki sem írt itt le

Itt pont a kulturált közlekedésre próbáltam célozni de te burkoltan lebarmoztál. Te is végigolvashatnád mit írok.

cso zsi 2009.06.15. 21:55:40

@user smith: Egyébként a gyorshajtásra hivatkozást, mint legfőbb baleseti statisztikai adat, elég gyagya dolog.
Vannak, akik nem ismerik a fizikát, és "lesodródnak az útról" című egysorosba halnak, vagy rokkannak bele.
Az ütközéseim mind 100 alatti tempónál történtek, volt sajáthibás (köv.táv be nem tartása), és volt oldaról, valamint frontális is.

twilight.struggle 2009.06.15. 22:02:29

@user smith: "Azzal, hogy gyorsan hajtok nem ártok senkinek. És ha balszerencsém van meg is kapom érte a méltó büntetésemet."

BUTA VAGY. nem az a gond a gyorshajtásoddal, hogy esetleg "megkapod érte méltó büntetésedet", hanem azzal, hogy másokat veszélyeztetsz.

példa: nejemmel történt. M3-as pálya, pestről debrecen felé. asszonykám belső sávban előz, amikor valami nagyon szokatlant, valami teljesen oda nem illőt lát felbukkanni száz-százötven méter távolságra a menetirányokat elválasztó sövény felett. azt hitte első ránézésre, hogy valakinek lerepült a motorházteteje. nem az volt, hanem egy egész autó. ráfutásos karambol volt, és az egyik résztvevője átrepült autóstul a szemközti pályaszakaszra.

soha nem tudhatod, hogy mikor történik ilyesmi veled. attól hogy hülye vagy és szarsz arra, hogy mik a szabályok, attól még nem csak magadnak árthatsz.

(megj.: a "repülő" autó sofőrje egy középkorú nő egy elég erős sokkal megúszta az esetet, nejem elmondása szerint azt hitte, hogy megpördült a sávjában és még mindig pest felé tartó sávokban van...)

user smith 2009.06.15. 22:24:59

@vice: Az egy dolog, hogy meg van a véleményed nekem pedig a sajátom. Eddig viszonylag kulturáltan anyázások nélkül ment itt a vita, nem hiszem, hogy most kéne elkezdeni köpködni. Az, hogy személyeskedsz és lebutázol mert nem egyezik a véleményünk téged minősít. Őszintén szólva leszarom mi történt a feleségeddel és az amit elmondtál egyáltalán nem bizonyít semmit mivel a balesetnek nem biztos, hogy köze volt a gyorshajtáshoz amiről a téma szól. Lehetett egyszerű műszaki hiba vagy a figyelmetlenség. Azzal is veszélyeztetsz embereket ha 130-cal mész és nem figyelsz. Azt hiszem ennyi. További kellemes fórumozást.

belakis 2009.06.15. 23:00:57

@cso zsi:
Persze, jogában áll. Ezt senki se tagadja, csak vannak szempontok.
Mihelyt meggyőződött arról, hogy nem tart fel senkit, előzhet. Akár 130-cal jön, akár gyorsabban.

Ha pedig nem tudja felmérni a sebességét, akkor ne menjen ki. Erre utaltam.

Ebből van a baleset. Hétvégéi vehető ugyanúgy nem áll meg 130ról, mint az önjelölt rallipilóta 230ról.

cso zsi 2009.06.15. 23:38:19

@user smith: @belakis:
Ajánlatos megnéznetek, hogy ÁLLÓ autó tükréből képesek vagytok-e felmérni egy ÁLLÓ autó távolságát.
static.panoramio.com/photos/original/15353939.jpg :))

Aztán egy 180-nal közelítő autót, amely 50 métert tesz meg másodpercenként. (130-cal 36 métert teszünk meg.)
Vagyis, 20 másodperccel korábban 1 km-nyire volt attól a ponttól, ahol a "lassabb" jármű elkezdi a számára tiszta előzését egy kamionsornak.

belakis 2009.06.15. 23:43:24

@cso zsi:
Emiatt kell ketszer belenezni. nem egyszer / hiszen egyszeri belenezessel valoban nem lehet megallapitani sebesseget/ nezni majd kimenni. nekem logikusnak tunik!

es egyantalan nem ordongosseg, aki naponta hasznalja a visszapillantot, az megmondja konnyeden.

twilight.struggle 2009.06.16. 07:49:03

@user smith: "amit elmondtál egyáltalán nem bizonyít semmit mivel a balesetnek nem biztos, hogy köze volt a gyorshajtáshoz amiről a téma szól. Lehetett egyszerű műszaki hiba vagy a figyelmetlenség. Azzal is veszélyeztetsz embereket ha 130-cal mész és nem figyelsz."

az a gond az érveléseddel, hogy nem veszed figyelembe a legfontosabb tényezőt, pont azt, ami a bejegyzés lényege: a sebességet.

minél gyorsabban mész, annál több körülményt kell(ene) figyelembe venned. nem mindegy, hogy 30-cal vagy 220-szal mész, ezt még te is beláthatod. 150-160 felett már folyamatosan figyelned kell(ene) a környezeted - nem hiába rendezik szigorúbbnál szigorúbb körülmények között az autóversenyeket sem.

ha defekted van 200-nál sokkal nyagyobb veszélyt idézel elő, mint 130-nál, már csak józan paraszti ésszel számolva is, hisz 130-nál jóval nagyobb veszélyt jelentesz defekt esetén, mint 30-nál.

remélem érted, hogy mit akarok mondani. minél gyorsabban mész, annál nagyobb veszélyt jelentesz, nincs olyan, hogy 130 felett már mindegy. ha 130-cal mész, lehet, hogy nem repülsz át a korláton ráfutás esetén, ha 200-zal, akkor már nagy esélye van, és akkor már a szemből jövőkre is veszélyt jelenthetsz.

cso zsi 2009.06.16. 08:27:18

@vice: Már 130 körüli tempónál is történtek súlyos esetek.
www.mno.hu/portal/303800

Azt viszont kijelenthetjük, hogy a Dodge Viper vagy típus-, vagy személyiséghibás:
2009.06.13.
www.langlovagok.hu/html/galeria/3366.shtml
2009.06.14.
www.langlovagok.hu/html/galeria/3362.shtml
Szegény csávót elüldözhették Kaliforniából (ha jó veszem ki a rendszámról), és itt kell a padlólemezen túl tolni a gázpedált.

2009.06.16. 09:19:26

@user smith: Elolvastalak és értem én...egyet is értek, lehet normálisan is száguldani. Azzal nem értek egyet, hogy itthon teszed. Egyrészt mert szabályellenes...itt eleve véget kéne érjen a vita a 130 betartásával, vagy a jogsid leadásával. És nem azért mert én olyan marhára betartom a szabályt szóról szóra, nyilván előztem már jobbról és mentem 130 fölött is de a 200 az már más kategória ezt nyilván te is érzed. Másrészt meg mert hiába tartozol esetleg a nemvillogó nemletoló bunkó gyorshajtók közé, akkorse tudhatod mikor mi történik az autóddal, mi van az úttal, mikor csinál valaki más hülyeséget, amiket mind kivédhetnél te is ha lassabban mennél.

twilight.struggle 2009.06.16. 11:45:57

@cso zsi: "Már 130 körüli tempónál is történtek súlyos esetek."

ez valóban így van, nem is mondtam mást. de a sebességgel arányosan nő a súlyosabb balesetek száma, nincs olyan, hogy 130 és afelett már tökmindegy mennyivel mész.

belakis 2009.06.16. 17:34:52

@cso zsi:
Hm?
Első pillantás.

Következő pillantásnál már fele ilyen messze van csak.
És láss csodát, gyorsan jön!

Állóképből pedig valóban nem lehet sebességet saccolni ;)
süti beállítások módosítása